11-02-2020 Alem 1 - Achilles Veen 1 1 - 9

Alem 1 - Achilles Veen 1    1-9    (0-4)

Alem paar maatjes te klein voor Achilles Veen

Alem was kansloos tegen Achilles Veen, maar mag als excuus aanvoeren dat het vier potentiële basisspelers miste.

Een wedstrijd om snel te vergeten voor Alem. De vierdeklasser verloor in eigen huis met liefst 1-9 van hoodfklasser Achilles Veen, dat de thuisploeg in het eerste kwartier overrompelde en met drie treffers in vijftien minuten was de toon gezet.
Gaandeweg de eerste helft herstelde Alem zich enigszins maar een echte wedstrijd werd het nooit. Het bleef bij één kans voor Alem, na een counter kwam Gijs Sars in scoringspostitie, maar zijn schot werd door Achilles Veen doelman Jorn Wagener gepareerd.
Op slag van rust moest Bouke Steenbekkers in het Alemse doel voor de vierde keer buigen: ruststand 0-4.
Oorwassing voor Alem tegen Achilles Veen

In de tweede helft leek Alem overlopen te worden en al heel snel liep Achilles Veen uit naar 0-7. Een kopie van de beginfase in de eerste helft. Daarna rechtte Alem weer de rug en verscheen zowaar een aantal keren voor het Veense doel. Bij een van die spaarzame uitvallen werd Mats Steenbekkers ten val gebracht en Jens Steenbekkers benutte de strafschop onberispelijk en tekende voor de eretreffer.
Achilles Veen bekert door en Alem kan alle pijlen weer richten op het vervolg van de competitie.

Lees hier het verslag van Marry Bouman (Brabants Dagblad)

Spetterend begin van de wedstrijd

Strafschop benut door Jens Steenbekkers

Alem uitgeschakeld, Achilles Veen bekert in 1/8 finale door tegen Altena