08-12-2019 Alem 1 - RKTVC 1 0 - 2

Alem 1 - RKTVC 1    2-3    (2-3)

Alem gaat pas voetballen na achterstand

Alem heeft de wedstrijd tegen RKTVC verloren. Na een uitermate slappe start stond er al snel een 0-2 achterstand op het scorebord.

Alem-leider Ton Steenbekkers vond dat de thuisploeg de wedstrijd weggaf in de eerste helft. ,,Na tien minuten spelen stonden we al met 0-2 achter. We weigerde druk te zetten en lieten RKTVC te veel voetballen. Na een benutte penalty pakte we de draad weer op alleen helaas kwamen we al snel weer op een 1-3 achterstand. Gelukkig schoot Kevin Broekmeulen nog voor rust de aansluitingstreffer. Na de thee ging het een stuk beter en werd het een hele open wedstrijd. Jammer genoeg lukte het ons niet om de 3-3 te maken dus is dit een teleurstellend resultaat.”
Alem had het gat met koploper RKTVC kunnen verkleinen tot drie punten alleen door de nederlaag kijkt het nu tegen een achterstand van acht punten aan. Alem heeft wel nog twee wedstrijden te goed om het gat te verkleinen tot twee punten alleen dan moeten beide inhaalwedstrijden gewonnen worden. ,,Het is onwijs zonde dat we niet hebben gewonnen, de eerste helft heeft ons genekt. In de volgende wedstrijd mag ons dat niet overkomen. Dan spelen we de derby tegen Jan van Arckel en dan moeten we er vanaf minuut één staan.”
RKTVC wint topper van Alem

Het nog ongeslagen RKTVC won de topper in de vierde klasse E Zuid 1 met 2-3 bij Alem. ,,We speelden voor rust goed en stonden binnen tien minuten met 2-0 voor”, keek speler Maarten Klaare terug.
Mats Gennissen schoot van 25 meter raak en Dries Belaraj kopte een hoekschop binnen. Alem kreeg een strafschop na een forse tackle op de bal van Anass Meziani. Vijf minuten voor rust kopte Klaare zelf een voorzet van Bow Peters in: 1-3. Nog net voor de pauze werd het 2-3 na slordig verdedigen van Belaraj. Alem hanteerde na rust de lange trap. RKTVC hield stand.

Mats Gennissen
Dries Belaraj