24-11-2019 Alem 1 - SJO/SSA VESTA'19 1 0 - 2

Alem 1 - SJO/SSA VESTA'19 1    0-2    (0-0)

Alem loopt averij op

Alem verliest niet onverdiend van een goed voetballende en combinerende tegenstander.

Alem-leider Ton Steenbekkers baalde van de eerste nederlaag van de thuisploeg. "We hebben ons niveau niet gehaald. We kwamen weinig voor het doel van de tegenstander en hadden ontzetten veel moeite om kansen te creëren. We gingen nog wel met een 0-0 stand de rust in, maar in de tweede helft gingen we niet beter spelen en dan verlies je tegen een fysiek goede tegenstander.”
Alem was voor de wedstrijd nog ongeslagen in de competitie, maar tegen Vesta SSA verloor het team voor het eerst. "Je weet dat het een keer gaat gebeuren alleen is het natuurlijk nooit leuk. We moeten er geen drama van maken het kan een keer gebeuren. We moeten ons gewoon herstellen volgende week en drie punten pakken tegen Teisterbanders”, besloot Steenbekkers.
Volgens Vesta-trainer Mike Strik was het vanmiddag een zwaar duel: "Het was een echt tactisch spelletje en we gingen ook gelijk op.” Dat de ploegen elkaar in evenwicht hielden, zorgde ook voor een 0-0 ruststand. Pas twaalf minuten na rust viel het openingsdoelpunt: Jeroen Zegers zorgde voor de voorsprong van de bezoekers. Niet veel later verdubbelde Ruben de Jong die voorsprong naar 0-2. Strik: "Het was de bedoeling om na rust goed door te drukken. Ik ben blij dat dit gelukt is!”
VESTA'19 bezorgt Alem eerste nederlaag

In de eerste helft ging het spel op en neer. In de tweede helft zag VESTA'19-trainer Mark Strik dat zijn ploeg de wedstrijd naar zich toetrok. Jeroen Zegers en Ruben de Jong scoorden bij de fusieclub: 0-2. "We hebben het beste gebruikgemaakt van elkaars zwaktes. Voetballend is het niet het probleem, maar we moeten wedstrijden wel over de streep trekken. Vandaag is dat ons gelukt. Nu moeten we constanter gaan worden en dit een vervolg geven." Strik is ambitieus, zo laat hij weten. "Het gat met de bovenste ploegen is (te) groot, dus gaan we voor een periodetitel. We bekijken het van wedstrijd tot wedstrijd, maar een periode is een doel. Lekker dat we vandaag tegen een titelkandidaat direct winnen in een nieuwe periode."

57e Minuut
Jeroen Zegers