29-09-2019 Cito 1 - SCR 1 2 - 1

Alem 1 - SCR 1    2-1    (0-0)

Alem herpakt zich na zwakke eerste helft

Alem-leider Ton Steenbekkers zag dat de thuisploeg in de tweede helft de wedstrijd naar zich toe trok.
"In de eerste helft hadden we het heel lastig. Na de thee waren wij de bovenliggende partij. Met twee uitstekende doelpunten hebben we uiteindelijk verdiend gewonnen."
Door omzettingen in de rust zette Alem de wedstrijd naar zijn hand. SCR schoot de aansluitingstreffer te laat tegen de touwen om de thuisploeg van een overwinning af te houden. Door de zege zijn de eerste drie punten van dit seizoen een feit voor de thuisploeg.

SCR verloor met 2-1 bij Alem. En tien minuten voor tijd pakte Tim Schipper zijn tweede gele en dus rode kaart. ,,In de eerste helft speelden we heel goed”, keek speler/trainer Roderik Kieft terug. En geen kans weggegeven. Alem is niet bij ons doel geweest. Charles van Oort en Twan Regtien kregen een niet te missen kans, maar zij misten toch.”
Tien minuten na de hervatting kwam Alem er razendsnel uit en moest doelman Wesley Broekhuizen bij zijn eerste bal meteen vissen: 1-0. Twintig minuten voor tijd werd het 2-0 toen SCR meer naar voren speelde. In de slotfase werd Charles van Oort neergelegd een benutte Ronald van Mourik de strafschop: 2-1.

Mats Steenbekkers
Kevin Broekmeulen