19-05-2019 RKTVC 1 - Alem 1 2 - 2

RKTVC 1 - Alem 1    2-2    (2-2)

Alem speelt gelijk tegen negen man RKTVC

RKTVC eindigt wedstrijd met negen spelers. Zeer zwakke scheidsrechter laat wedstrijd uit de hand lopen door de meest bizarre beslissingen te nemen.
         Alem vergeet klus te klaren
RKTVC gooide zijn eigen glazen in. De Tielse ploeg speelde teleurstellend met 2-2 gelijk tegen Alem en zag twee man met rood vroegtijdig vertrekken.
RKTVC staat nu een punt achter SCR, dat bovendien een veel beter doelsaldo heeft. RKTVC heeft het nu niet meer in eigen hand. Zelf moeten de Tielenaren winnen bij Beesd en dan moet GVV ook nog SCR kloppen. ,,Jammer, want we stonden er heel goed voor”, keek trainer Guido Zennemers terug. ,,We hadden voor de rust toch een of twee doelpunten meer moeten maken. Maar zelfs toen we met negen tegen elf speelden, waren we nog de betere ploeg. Alem bleef maar achterin hangen en op de counter loeren.”
De verdediging van de thuisclub was gistermiddag beduidend minder op dreef. Vooral bij het uitverdedigen werd de bal regelmatig zo maar bij Alem ingeleverd en dan werd het met de razendsnelle buitenspelers ineens gevaarlijk. Eigenlijk gaf RKTVC de zege wel heel gemakkelijk weg, want de 2-2 was daar het directe gevolg van. RKTVC kwam fel uit de startblokken. Maarten Klaare had al in de eerste minuut kunnen scoren. Drie minuten later onderschepte Jordi van Helden een te korte terugspeelbal, cirkelde om de doelman heen en maakte er 1-0 van.
Na een goed kwartier werd het 1-1. Balverlies op het middenveld van Mike Vinken, een razendsnelle counter en Lars Steenbekkers knalde de bal onder de lat: 1-1. Halverwege de eerste helft kreeg Dries Belaraj, na een snelle vrije trap op het middenveld op een meter of tien buiten het strafschopgebied, balbezit. Hij haalde verwoestend uit en de bal sloeg in onder de lat: 2-1. Eigenlijk ging het na afloop alleen maar over de twee rode kaarten voor RKTVC, dat volgende week Mexx Uljee en Dries Belaraj moet missen.
Voor de eerste viel nog wat te zeggen. Na geklungel in de verdediging trok Uljee een op doorbreken staande aanvaller aan het shirt. Rood en een penalty, die door Jens Steenbekkers in de 2-2 werd omgezet. De tweede veldverwijzing een kwartier voor tijd was wat zwaar gestraft. ,,Ik kwam wel wat fel in, maar ik raakte wel degelijk de bal”, keek Belaraj terug. ,,Volgens mij was dat hooguit een gele kaart, maar de arbiter trok rood. Voor mij is het nu wel over, want ik ben volgende wedstrijd geschorst.”
Na rust hield Alem met twee man meer toch steeds zes man achterin. RKTVC kreeg nog enkele kansen, maar ook Alem had kunnen winnen. Het bleef bij de voor RKTVC teleurstellende 2-2. Bovendien haakte Maarten Klaare net voor rust met een hamstringblessure af.

Jordi van Helden
Lars Steenbekkers