28-04-2019 DSC 1 - Alem 1 3 - 0

DSC 1 - Alem 1    3-0    (1-0)

DSC wint van Alem na vroege openingsgoal

Door een snelle goal van Bas Vos kwam DSC al snel op voorsprong tegen Alem. Het duurde wel erg lang voordat er meer goals vielen. Volgens DSC-coach Roland Timmermans hinkte zijn ploeg op twee gedachten.

Alem vergat tussen de 46ste en de 70ste minuut te scoren. "Zij schoten nog op de lat", sprak DSC-trainer Roland Timmermans. "Als die erin gaat, wordt alles anders. Maarja, dat blijft het altijd met ‘als’-gevallen."
Alem maakte het zichzelf moeilijk door binnen de minuut op achterstand te komen. "Daarna deden we er alles aan om zo goed mogelijk te spelen", zei Alem-coach Peter Burg.
De vroege goal van Vos: "Daarna hinkten we op twee gedachten: Doorgaan of rustig aan doen", zei Timmermans. Burg was blij dat zijn ploeg beter speelde dan in de thuiswedstrijd. "In vergelijking met toen verdienden wij deze wedstrijd meer dan dit", treurde Burg.
DSC won na een spetterend begin de streekderby van middenmoter Alem: 3-0.
Bas Vos zette zijn ploeg binnen de minuut op voorsprong.

Na de vroege goal van Vos hinkte DSC op twee gedachten. "Of we door moesten gaan of iets rustiger aan zouden doen", gaf trainer Roland Timmermans toe, die zag hoe Alem een bal van de lijn haalde. "Wij drukten niet door, maar uiteindelijk deden Martijn Veldhuis en Tim Coset dat wel met hun goals. Vooral Tims kopgoal was een mooie."
Zijn collega-trainer Peter Burg baalde op zijn beurt. "Als je na één minuut achter komt, maak je het jezelf moeilijk. Al ben ik blij dat we nu meer tegenstander zijn dan in het heenduel." Burg hoopt dat Alem de nacompetitie haalt. "Van DSC verliezen is geen schande, maar we moeten wel uitgaan van onze eigen kracht en dat is dat er iets te halen valt dit seizoen."

Bas Vos
Martijn Veldhuis