20-04-2019 Buren 1 - Alem 1 1 - 1

Buren 1 - Alem 1    1-1    (0-0)

Alem mist teveel kansen en speelt gelijk

"Voor rust hebben we te veel kansen gemist", vond Alem-leider Ton Steenbekkers.
Bij een 1-1-stand stopte Alem-keeper Bouke Steenbekkers een strafschop.

Alem is zaterdag op 1-1 blijven steken tegen Buren. Dat voelde als een zware teleurstelling.
“Zulke wedstrijden moet je gewoon winnen”, keek Alem-trainer Peter Burg terug op het duel met de laagvlieger. “We hebben heel veel kansen gemist. Zelfs na negentig minuten nog twee dotten.”
Nadat Buren op voorsprong was gekomen was het Kevin Broekmeulen die Alem op gelijke hoogte bracht (1-1). Alem kroop nog wel door het oog van de naald toen de thuisclub een strafschop mocht nemen. Maar keeper Bouke Steenbekkers stopte de elfmetertrap. Met de 1-1 verspeelde dure punten in de strijd om de derde plaats.
Maandag gaat Alem op bezoek bij Jan van Arckel.
Alem verspeelt dure punten in strijd om derde plaats

Buren speelde met 1-1 gelijk tegen het hooggeplaatste Alem. Een terechte uitslag, want beide ploegen hadden kunnen winnen. In de 55ste minuut kopte Joey van Essen uit een voorzet van Patrick van Arkel de 1-0 binnen. Frank Stap liet een honderd procent kans liggen door naast te schieten.
Buren kwam nu onder druk te staan en Alem maakte gelijk. En scoorde ook de 1-2. Die keurde de arbiter echter af omdat een Alemse speler in de weg had gestaan. Kort voor tijd kreeg Alem nog twee prima kansen. Gescoord werd er niet meer: 1-1.

48e Minuut
Joey van Essen