14-04-2019 Alem 1 - DSC 1 0 - 1

Alem 1 - DSC 1    0-1    (0-1)

Punten in fletse derby terecht naar DSC

Alem-DSC is een derby waar altijd veel vuurwerk bij kwam kijken. De editie van 2019 had dat allesbehalve. De tamme derby eindigde in 0-1.

Het nodige vuurwerk dat door supporters van beide clubs voorafgaand aan de derby werd afgestoken, sloeg niet bepaald over op het veld. Alem-elftalleider Ton Steenbekkers verbaasde zich daar behoorlijk over. "In mijn tijd was zo’n tamme derby als deze absoluut niet denkbaar. Je hoeft elkaar natuurlijk geen schoppen te geven, maar ik miste de echte wil om te winnen", verklaarde Steenbekkers.
Een rake kopbal van DSC-aanvoerder Bas Vos zorgde na ruim een halfuur voetballen voor de eindstand. "Het was vanuit onze kant geen hoogstaande wedstrijd, maar de punten zijn verdiend. We hadden pech dat de keeper van Alem de wedstrijd van zijn leven keepte", aldus DSC-coach Roland Timmermans. Bij Alem stond Bouke Steenbekkers onder de lat. ,,Zonder Bouke was de score een stuk hoger uitgevallen”, moest Ton Steenbekkers dan ook eerlijk bekennen.

Kijk hier voor meer foto's van deze wedstrijd
Foto's   © v.v. Alem - Piet van Boxtel

Bas Vos