29-10-2017 SCI 1 - Alem 1 2 - 1

SCI 1 - Alem 1    2-1    (0-0)

Alem moet buigen voor SCI

Alem-leider Ton Steenbekkers: "We hebben vandaag te weinig gebracht."

Door de slag op het middenveld te winnen, versloeg de club uit Sint-Michielsgestel de gasten uit Alem. ,,Dit was mede te danken aan William van Os", liet SCI-trainer Jurgen Gerrits weten. ,,Als verdediger schoof hij regelmatig door naar het middenveld." Snel na rust kwam SCI op voorsprong, maar uit een strafschop maakte Alem-speler Hans van de Boogaard gelijk. Vijf minuten voor tijd zorgde Ramin Raffati voor de Gestelse winst. ,,We hebben te weinig gebracht", vond Alem-leider Ton Steenbekkers.

Natuurlijk moest het er een keer van komen: de eerste nederlaag voor Alem. SCI was zondag ‘de boosdoener’: 1-0.
Doorgeschoven verdediger blijkt goud waard voor SCI

“De meningen zijn verdeeld, maar ik vind dat we de betere ploeg waren en hadden moeten winnen”, sprak Alem-trainer Piet Saaman nas afloop. Hij had wel gezien dat de thuisclub zich goed had ingesteld op het Alems bezoek. “Je staat bovenaan en dan is er bij een tegenstander toch een andere benadering. En je kon natuurlijk wel zien dat zij elke week trainen op kunstgras. Wij hadden door het kunstgras moeite met de eindpass. Die gaat dan te snel en daar waren we niet zo goed op ingesteld. Zodoende was het op dat gebied deze middag net niet.”

Nadat de thuisclub op 1-0 was gekomen wist Hans van den Bogaard het duel nog in balans te brengen (1-1). “We wilden zo graag winnen dat we wat te open gingen spelen. De ruimte op het middenveld was ook te groot en daar profiteerde SCI uiteindelijk van.”
Door het eerste verlies tuimelde Alem in 4E naar de vierde plaats.

SCI dwong Alem na 85 minuten uiteindelijk op de knieën. Na een tactische ingreep van coach Jurgen Gerrits wist SCI te winnen.
SCI-trainer Jurgen Gerrits: "Mede dankzij het doorschuiven van onze verdediger William van Oss naar het middenveld hebben we vandaag gewonnen."

Marco Hommeles
Hans van den Boogaard