22-10-2017 GVV 1 - Alem 1 2 - 2

GVV 1 - Alem 1    2-2    (0-1)

Koplopers GVV en Alem houden elkaar in bedwang

Alem-leider Ton Steenbekkers: "We hebben veel kansen gecreëerd, maar het ontbrak bij ons aan scherpte."

In zijn tweede topper op rij wist Alem dit keer niet de winst te pakken, ondanks het grote aantal kansen. ,,Het ontbrak bij ons aan scherpte", vond leider Ton Steenbekkers. ,,Met name voor de goal waren we slordig. Daarvan balen we." Mats en Lars Steenbekkers zorgden voor de Alemse doelpunten.

Alem had moeten winnen bij GVV

Alem speelde zondag tegen GVV de tweede topper op rij. Vorige week ging Theole er aan maar nu werd het echter geen driepunter. Het duel in Geldermalsen eindigde in 2-2.
“We hadden eigenlijk moeten winnen. We hebben veel kansen gehad. De tegenstander was blij met het puntje, nou wij dus niet”, sprak Alem-trainer Piet Saaman.
Saaman had wel een compliment. “We scoorden twee keer in een uitwedstrijd tegen een defensief ingestelde ploeg. Dat is een pluspunt.”
Mats en Lars Steenbekkers zorgden voor de goals bij Alem dat samen met GVV in 4E de koppositie in blijft nemen.

De topper in de vierde klasse E Zuid 1 zondag tussen de ploegen die nog geen punt hadden laten liggen GVV en Alem eindigde in 2-2. Beide teams blijven door deze uitslag de ranglijst aanvoeren.
GVV kreeg voor rust een aantal goede mogelijkheden, maar de spitsen hadden het vizier niet op scherp staan. Alem deed het wat dat betreft beter en passeerde doelman Koen Duyx voor het rustsignaal een maal: 0-1.
De thuisclub had na rust een kwartier nodig om gelijk te maken. Marcel van der Heijden schoot op weergaloze wijze de 1-1 in de touwen. Vijf minuten later keek GVV opnieuw tegen een achterstand aan.
GVV bleef aanvallen en kreeg tien minuten voor tijd ook de beloning. Alem kon een bal niet weggewerkt krijgen uit het eigen strafschopgebied. Danny Hak zette als laatste zijn voet tegen de bal: 2-2.

De topper tussen GVV en Alem, de beide koplopers in de vierde klasse E Zuid 1, kreeg geen winnaar: 2-2, na een 0-1 ruststand.
GVV, dat voor rust met 2-0 voor had moeten staat, werkte tot twee keer toe een achterstand weg. Na een goed uur maakte Marcel van der Heijden schitterend de 1-1. Vijf minuten later kon GVV opnieuw beginnen: 1-2. Danny Hak kwam tien minuten voor tijd als winnaar uit een scrimmage: 2-2.

Mats Steenbekkers
Marcel van der Heijden