15-10-2017 Alem 1 - Theole 1 2 - 1

Alem 1 - Theole 1    2-1    (1-0)

Alem slaagt voor eerste serieuze test

Alem staat soeverein bovenaan in de vierde klasse E, na de winst in de topper tegen Theole: het werd 2-1.

Alem-leider Ton Steenbekkers: "Deze zwaar bevochten overwinning hebben we mede te danken aan onze keeper Daav van Mil."

Alem heeft de eerste serieuze test in 4E uitstekend door staan. Het klopte zondag in eigen huis medekoploper Theole met 2-1.

,,Het was een taaie pot", vond Alem-leider Ton Steenbekkers. In de eerste twintig minuten waren de bezoekers beter, maar toch kwam Alem op voorsprong: in de eerste aanval zorgde Kevin Broekmeulen voor de openingstreffer. Na rust dacht de thuisclub goed van start te gaan, maar al snel lag de gelijkmaker in het netje. Vijf minuten later had Lars Steenbekkers Alem echter alweer op voorsprong gezet. Daarna speelde keeper Daav van Mil een belangrijke rol, liet leider Steenbekkers weten. ,,Hij heeft ons er doorheen getrokken. "
Alem-keeper Daav van Mil een te groot struikelblok voor Theole
“We hebben als team een goede prestatie geleverd. We hebben veel kansen gecreëerd”, was Alem-trainer Piet Saaman uitermate tevreden. “Een dat tegen een heel goede ploeg.”
Kevin Broekmeulen zette de thuisclub na twintig minuten op voorsprong (1-0). Theole kwam na rust langszij
(1-1), maar Lars Steenbekkers had er snel met de 2-1 een antwoord op.
Alem kreeg meer kansen maar ook Theole. Voor de Tielenaren was echter Alem-keeper Daav van Mil een te groot struikelblok.
Alem wacht zondag de tweede test. Dan volgt het duel met medekoploper GVV.

Theole heeft bij medekoploper Alem een dure 2-1 nederlaag geleden. In de eerste helft heeft Theole zeker vijf goede kansen gehad, maar wist die niet te verzilveren.
Alem kwam voor de rust via Kevin Broekmeulen op voorsprong. In de tweede helft kwam Theole via Kadeem Pantophlet op gelijke hoogte. Alem trok door een counter via Lars Steenbekkers uiteindelijk de zege naar zich toe.

Kevin Broekmeulen
Kadeem Pantophlet