23-04-2017 Theole 1 - Alem 1 1 - 3

Theole 1 - Alem 1    1-3    (0-0)

Theole hard onderuit tegen Alem

Alem-leider Ton Steenbekkers: ,,Dankzij deze overwinning doen we goede zaken in de tweede periode.”

Alem bezorgde Theole zondag een kater. Het versloeg de koploper op eigen terrein (1-3).

“Een mooie zege. Er zat bij de thuisclub wel wat spanning geloof ik”, aldus Alem-trainer Piet Saaman. “En we speelden ook nog op een slecht veld. Theole moest natuurlijk en wij zo zeer niet. Eigenlijk voetbalden we zelfs niet zo erg goed. In balbezit had beter gemoeten.”
Martijn Leerintveld (2x) en Mart van Boxtel (strafschop) zorgden aan Alem-zijde voor de doelpunten.

Alem, dat nog twee wedstrijden voor de boeg, heeft door het verlies van FC Schadewijk opeens ook weer uitzicht op een periodetitel gekregen.

Een matig spelend Theole, koploper in de vierde klasse F, heeft zondag verloren van Alem: 1-3. Wilhelmina, dat met 1-0 van HRC’14 won, komt door het verlies langszij op de ranglijst.
,,Een bijzonder slechte voorstelling van ons”, keek trainer Roland van Valburg terug. ,,Tien minuten na rust kwamen we achter, na een verdedigingsfout. Alem scoorde uit een counter.”
Theole kwam twintig minuten na de pauze uit een vrije trap van Seref Kaya op gelijke hoogte, maar vanaf de aftrap werd het 1-2. ,,Hierna speelden we alles of niets. We hadden nog wel een uur door kunnen spelen, dan hadden we nog niet meer gescoord.”
Alem wel: uit een counter werd het 1-3.

Theole heeft in de strijd om de titel in de 4e klasse F een dure nederlaag geleden tegen het bezoekende Alem. Theole had de goede vorm van de laatste weken thuis gelaten en kwam niet in hun spel. In de eerste helft werd niet gescoord.
Na de rust nam het goed spelende Alem de leiding. Theole kwam nog wel op gelijke hoogte, maar vanaf de aftrap scoorde Alem gelijk de 1-2. Theole drong wel aan, maar Alem hield goed stand.
Vijf minuten voor tijd gooide Alem de wedstrijd in het slot. Het kreeg een penalty, die feilloos werd benut. Om de kampioenstitel binnen te halen, zal in de laatste twee wedstrijden uit een ander vaatje getapt moeten worden. Anders dreigt de nacompetitie, waar Theole geen goede ervaringen mee heeft.

51e Minuut
Martijn Leerintveld