09-04-2017 Rhelico 1 - Alem 1 1 - 1

Rhelico 1 - Alem 1    1-1    (1-1)

Rhelico houdt Alem in bedwang

,,Wederom missen we een strafschop. We krijgen zo langzamerhand het PSV-syndroom", sprak Alem-leider Ton Steenbekkers.

Alem haalde uit bij Rhelico een puntje op.

Gezien de ranglijst was dat te mager. Dat vond ook trainer Piet Saaman. “We hebben weer zoveel kansen gemist. Niet normaal.”
Ook het nemen van strafschoppen is een heikel punt aan het worden. Voor de derde keer op rij werd een elfmetertrap verkwanseld. Nu was Martijn Leerintveld de verkwister.
“Tegen Wilhelmina was het Mart van Boxtel en tegen GVV Hans van de Bogaard. Ook dat is niet normaal”, vervolgde Saaman.
Gelukkig wist Martijn Leerintveld wel een velddoelpunt te maken. Maar dat deed Rhelico ook zodat de balans in evenwicht bleef (1-1).
Voor Alem valt er dit seizoen niets meer te halen. Saaman: “Wij vallen overal tussenuit. Het wordt dus gewoon de competitie uitspelen.”

Rhelico pakte in de strijd tegen degradatie een verdienstelijk punt tegen Alem: 1-1.

Martijn Leerintveld bracht Alem op voorsprong, maar de gasten hielden de voorsprong niet vast. In de tweede helft miste diezelfde Leerintveld een strafschop. "We missen weer een strafschop. Het lijkt wel op het PSV-syndroom", sprak leider Ton Steenbekkers.

Trainer Ferry van de Wal was wel tevreden over het optreden van zijn ploeg. "We voetbalden eigenlijk wel goed", zei Van de Wal. "Voor rust waren we zelfs beter dan Alem en kregen we ook de meeste kansen."
Toch kwamen de gasten na een kwartier na een snelle aanval op voorsprong. Kort voor rust zorgde Olof Schiltmans er voor dat beide ploegen met een gelijke stand de kleedkamer opzochten.

Een kwartier voor tijd kreeg Alem een volgens Van de Wal makkelijk gegevens strafschop. Michel Kuipers had een prima redding in huis en hield zijn ploeg op de been. In de slotfase kregen beide ploegen nog kansen op de winst, maar de 1-1 stand veranderde niet meer.

Rhelico heeft Alem, nummer vijf van de ranglijst van de vierde klasse F, zondag op 1-1 gehouden. ,,Eindelijk speelden we weer eens een behoorlijke wedstrijd”, zei trainer Ferry van de Wal. ,,Maar we kwamen na een uitval wel met 0-1 achter.”
Net voor de pauze was er een ingooi bij de cornervlag. Willem Verweij gaf strak voor. Olof Schilmans stond vervolgens op de juiste plek. De spits tikte de 1-1 binnen.
Alem kreeg na een uur een strafschop na een lichte overtreding van Sjoerd Dragstra. Doelman Michel Kuijpers pakte de pingel en hield Rhelico overeind. Gescoord werd er niet meer.

Martijn Leerintveld
Olof Schiltmans