19-03-2017 Alem 1 - Teisterbanders 1 3 - 1

Alem 1 - Teisterbanders 1    3-1    (1-0)

Alem smaakt weer het zoet van een overwinning

Alem-leider Ton Steenbekkers: ,,We hebben verdiend gewonnen, maar we hadden de wedstrijd eerder moeten beslissen.”

Eindelijk was er weer een overwinning voor Alem. Teisterbanders werd geslachtofferd (3-1).

“We creëerden weer kansen. Dat was de laatste weken niet zo”, keek Alem-trainer Piet Saaman goedgemutst terug.
Martijn Leerintveld was de grote man. Drie keer vond hij het vijandelijke net. Saaman prijst zich gelukkig dat hij weer een bijna fitte en volledige selectie heeft. “De blessures zijn weggewerkt.”
Dat geeft dus vertrouwen voor het verder verloop van de competitie. “We azen nog steeds op een periodetitel”, glimlachte Saaman.

Na een paar duels met puntverlies boekte Alem gistermiddag weer eens een overwinning. Martijn Leerintveld was de gevierde man met drie treffers.

Teisterbanders zit de laatste weken in de hoek, waar de klappen vallen. Ook op bezoek bij Alem werd een nederlaag geslikt. De thuisclub was met 3-1 te sterk. Alem nam in de eerste de leiding door Martijn Leerintveld. Vlak na de rust was het weer Martijn Leerintveld, die de Teisterbanders verdediging te snel af was.
Teisterbanders wist nog wel de aansluittreffer te scoren, maar Martijn Leerintveld scoorde even later de bevrijdende 3-1 voor Alem. Daarmee was zijn hattrick een feit.
Voor Teisterbanders wordt het de hoogste tijd om het tij te keren, want de situatie op de ranglijst wordt er niet rooskleuriger op. Werk aan de winkel voor trainer Teus Jacobs.

Teisterbanders was bij Alem, nummer vijf van de ranglijst, de onderliggende partij en verloor terecht: 3-1. De ploeg uit Kerk-Avezaath zakt steeds verder weg op de ranglijst en moet zich onderhand zorgen gaan maken.
Na twintig minuten werd het 1-0. Alle goede voornemens lagen binnen twee minuten na rust in duigen, want toen lag de 2-0 achter doelman Erik van der Weerd.
Rick van de Kop kopte Teisterbanders een kwartier voor tijd weer terug in de wedstrijd en Teisterbanders speelde nu alles of niets. Maar steeds ging de bal net naast of over of kwam de beslissende pass niet aan. Het werd niets, want uit een counter werd het 3-1

Rick van de Kop

Kaarten: