27-11-2016 Beesd 1 - Alem 1 0 - 2

Beesd 1 - Alem 1    0-2    (0-0)

Alem zet na rust Beesd opzij

Alem-leider Ton Steenbekkers: "Het was een slechte wedstrijd met veel lange, hoge ballen. Gezien het aantal kansen hebben we verdiend gewonnen."

Alem lijkt zich te ontpoppen tot een vaste waarde in 4F. Het boekte tegen en in Beesd de vijfde competitiezege (0-2).

“In de eerste helft was het gelijkopgaand. In de tweede helft werden de ruimten wat groter en dat hebben we goed uitgespeeld”, keek Alem-trainer Piet Saaman terug.
Voor rust kreeg Alem wel twee beste kansen waarbij een keer de paal werd geraakt. Mart van Boxtel zette na rust de toon met de 0-1. Vervolgens miste Martijn Leerintveld een strafschop. Maar Lars Steenbekkers vonniste tenslotte de thuisclub, dat na rust een poos met een man minder speelde vanwege een rode kaart, met de 0-2.

Beesd verloor in de vierde klasse F Zuid 1 zondag niet alleen verdiend met 0-2 van Alem, maar twintig minuten voor tijd ook Jarno van de Water, die zijn tweede gele kaart kreeg.
In de tweede helft nam Alem afstand van Beesd, dankzij Lars Steenbekkers (18). Uit zijn voorzet scoorde Mart van Boxtel de 0-1 en vlak voor tijd maakte hij zelf de 0-2. Daarnaast werd hij tien minuten voor tijd in het strafschopgebied onderuit gehaald. Martijn Leerintveld miste de penalty.

Beesd bracht niet de energie van de laatste vier wedstrijden. Na de 0-0 ruststand opende Alem na een uur de score via een snelle counter. Met tien man was er geen beginnen meer aan. Twee minuten voor tijd werd de 17-jarige invaller-doelman Niels Jonker weer geklopt: 0-2. De doelman had bij de stand van 0-1 wel een strafschop gestopt en zijn ploeg in de wedstrijd gehouden.

Beesd heeft zondag nagelaten om aan te haken bij de middenmoot in 4F. Twee countergoals van Alem waren de ploeg van trainer Gert Heijsteeg teveel.
Twee weken na de derbywinst tegen Rhelico kon Beesd de goede lijn niet doortrekken. De eerste helft was ronduit flets. Beesd kreeg alleen in de beginfase een mogelijkheid. Jarno van de Water werd gevloerd door de Alemse keeper, maar kreeg geen strafschop. Even later raakte Alem de paal. Keeper Wesley van de Werken ging na twintig minuten geblesseerd aan zijn knie naar de kant.
Zijn vervanger Niels Jonker stopte in de tweede helft een Alemse strafschop na een overtreding van Dion Hol. Het stond toen al bijna tien minuten 0-1. Even voor de penalty kwam Beesd ook nog eens met tien man te staan na een tweede gele kaart voor Van de Water.
Het alles-of-niets spel in de laatste twintig minuten pakte verkeerd uit. Drie minuten voor tijd counterde Alem naar 0-2. Heijsteeg zag een lichtpuntje: zijn reservekeeper. “Die heeft een hele sterke wedstrijd gekeept. Behalve de penalty stopte hij zeker drie, vier goede kansen.”

Beesd ging in de vierde klasse F Zuid 1 op eigen veld onderuit tegen Alem. De bezoekers wonnen de wedstrijd met 0-2.
Voor rust was Alem al de betere ploeg, maar hield de verdediging van Beesd stand. Een kwartier na rust maakten de bezoekers er in de omschakeling na een afgeslagen aanval 0-1 van. Vervolgens kreeg Beesd speler Jarno van de Water zijn tweede gele en dus rode kaart voorgehouden.
Toch bleef Beesd lang overeind. Pas twee minuten voor tijd besliste Alem de wedstrijd definitief met een tweede treffer.

Foto's © Wim de Bruijne

Mart van Boxtel