30-10-2016 Wilhelmina 1 - Alem 1 2 - 1

Wilhelmina 1 - Alem 1    2-1    (2-0)

Alem kansloos tegen Wilhelmina

Wilhelmina-assistenttrainer Coen van Overbeek: “Toen Alem na rust een ander systeem ging spelen, hadden wij daar moeite mee. Ondanks de voorsprong liepen we achteruit.”
Alem-trainer Piet Saaman: “We hebben vandaag te weinig gebracht. Om iets te forceren, hebben we het systeem een paar keer veranderd.”

Alem leed zondag in Den Bosch een 2-1 nederlaag bij Wilhelmina.

“In de eerste helft werden we compleet weggespeeld”, zag Alem-trainer Piet Saaman. Dat het tot 2-0 beperkt bleef was nog een opsteker. Na rust kon Alem wat terug doen. Via Davy Baars, hij benutte een strafschop, kroop Alem dichterbij (2-1). “Vervolgens hebben we wel een beetje aangedrongen, maar daar bleef het ook bij. We waren gewoon kansloos”, aldus Saaman.
Na de mooie start zakt Alem op de ranglijst wat in.  Saaman: “Laten we nu maar lekker in de middenmoot presteren en proberen van de onderste plaatsen weg te blijven. Misschien dat we nog een mooie periode krijgen.”

Wilhelmina rukte op naar de derde plaats. De Bosschenaren speelden Alem in de eerste helft helemaal weg. Jeroen de Jong en Jordy van Ham brachten dit op het scorebord tot uiting. Na rust gingen de bezoekers een ander systeem spelen.
"We wilden iets forceren", legde Alem-trainer Piet Saaman uit. Hiermee had Wilhelmina moeite, zag assistenttrainer Coen van Overbeek. "We liepen te veel achteruit en kwamen zo onnodig in de problemen."

Met onder meer Jeroen de Jong in de gelederen versloeg Wilhelmina zondagmiddag promovendus Alem met 2-1. “Als verdedigende middenvelder dit keer”, lacht de 20-jarige Bosschenaar, als we hem vragen op welke positie hij nu weer speelde. “Ik ben van oorsprong linksback, maar speel normaal linksvoor. Het is dit seizoen nogal wisselvallig.”

De jonge Wilhelminiaan spreekt over een onnodig spannende middag: “De eerste helft vond ik ons de betere partij. Wij waren het meest dreigend en gaven zelf weinig kansen weg. In de rust stonden we met 2-0 voor en hadden we de wedstrijd onder controle. Althans, dat dachten we. Maar in de tweede helft liep het niet helemaal lekker. Alem ging een andere formatie spelen, waaraan wij onszelf aanpasten. Dit pakte naar mijn mening niet sterk uit, we vergaten te voetballen.”

Een kwartier voor tijd kwam Alem, slechts één verliespunt minder dan Wilhelmina, via een strafschop terug in de wedstrijd en zo werd het in de slotfase toch nog spannend op sportpark De Saren. Uiteindelijk waren het toch de Bosschenaren die de drie punten thuis hielden en dat was een opluchting voor De Jong en teamgenoten: “Het seizoen verloopt nog niet honderd procent soepel. Ja, natuurlijk had ik hoger willen staan. Maar we staan nu derde, in verliespunten tweede, en ik denk dat dat wel verdiend is. In sommige wedstrijden hebben we niet goed genoeg gepresteerd en daarom terecht niet gewonnen. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat we een goed einde zullen krijgen dit jaar.”

Foto's © Gerald van Zanten

Bekijk alle foto’s van Gerald van Zanten via deze link