02-10-2016 Alem 1 - GVV 1 1 - 1

Alem 1 - GVV 1    1-1    (0-0)

Topper Alem-GVV eindigt onbeslist

Alem-leider Ton Steenbekkers: "Het was een 0-0-wedstrijd, met wel continu de dreiging dat een goal zou vallen. Met dit gelijke spel ben ik wel tevreden."

De topper in de vierde klasse F tussen Alem en GVV eindigde onbeslist. Door twee doelpunten in de slotfase eindigde het duel in 1-1.

Pas in de slotfase kwamen de goals. Eerst was het Roy Muller die de Alem op een voorsprong zette (1-0). Voor GVV het sein om aan te dringen. De ploeg uit Geldermalsen deed dat niet tevergeefs en kwam toch nog langszij (1-1).
Alem-trainer Piet Saaman vond het een terechte uitslag. “GVV is in onze afdeling een topploeg. Een mooie graadmeter voor ons. Maar we hebben kansen gecreëerd en lekker mee gevoetbald. Dat ziet er dus goed uit”, aldus Saaman.
Alem blijft in 4F samen met Theole aan kop. Saaman verwacht dat spits Davy Baars begin november weer aansluit. “Dat hopen we. Die hamstringblessure is pittig.”

Het was een 0-0 wedstrijd, met continu de dreiging dat een goal zou vallen", omschreef Alem-leider Ton Steenbekkers dit duel in de vierde klasse F. Die goals vielen ook: een kwartier voor tijd opende Roy Muller de score en tien minuten later volgde de gelijkmaker.

Trainer Robin Berendsen klaagde over zijn ploeg dat er voor rust te weinig beleving in het spel zat. Wel kregen Patrick van der Lugt en Marcel van der Heijden enkele mogelijkheden om de score te openen. Alem was voor het doel van GVV geen enkele keer gevaarlijk.
Na rust verhoogde GVV het tempo. Thierry van Mourik kreeg een fraaie kopkans, zijn inzet ging naast. Een kopbal van Van der Lugt pareerde de doelman. Een kwartier voor tijd kreeg Erik Tap om onbegrijpelijke redenen een vrije trap tegen. Deze vloog in de touwen: 1-0.
Vijf minuten later herstelde GVV de schade. Roy Vereijcken zat er goed bij toen een verdediger uit wilde verdedigen. De bal kwam bij Marcel van Doesburg, die de 1-1 eindstand op het bord zette.

Roy Muller
Marcel van Doesburg