11-09-2016 Alem 1 - MEC'07 1 2 - 0

Alem 1 - MEC'07 1    2-0    (1-0)

Alem boekt ook volle winst tegen MEC’07

Alem-aanvoerder Chris van Eldik: "We hebben nu zes punten uit onze eerste twee wedstrijden. Dat hadden we van tevoren niet verwacht, dus daarmee laten we zien dat we op de goede weg zijn."

Alem heeft ook in de tweede competitiewedstrijd de volle winst naar zich toe getrokken. MEC’07 werd thuis geëlimineerd (2-0).

Mart van Boxtel scoorde voor rust met een kopbal de 1-0. Een eigen goal van MEC’07 betekende tenslotte 2-0.
“We creëerden niet echt veel kansen ondanks een veldoverwicht”, keek Alem-trainer Piet Saaman terug. “Zes punten. Een super goede start.”
Een domper was wel de blessure van Davy Baars. “Die zijn we een aantal weken kwijt vanwege een zweepslag. Heel jammer”, vervolgde Saaman. Ook voorstopper Dennis van Mook zit in de lappenmand. “Dat is jammer met het oog ook op volgende week tegen HRC’14.”

Met zes punten uit twee competitieduels is promovendus Alem (4F) uitstekend aan het seizoen begonnen. "Op deze start hadden we stiekem gehoopt, maar we hadden er geen rekening mee gehouden", bekende Alem-aanvoerder Chris van Eldik. "Gisteren waren we beter dan MEC en wonnen we verdiend."

Het naar de vierde klasse F Zuid 1 gepromoveerde MEC’07 uit Maurik verloor verdiend met 2-0 bij Alem. MEC’70 bracht te weinig. De ploeg van trainer Gert van Esterik kond geen vuist maken en stond na 25 minuten met 1-0 achter.
Omdat Alem weigerde de score op te voeren bleef MEC’07 in de wedstrijd. Pas vijf minuten voor tijd viel de beslissende 2-0. Een ongelukkig doelpunt, want invaller Ryan Slijkerman gleed een voorzet van rechts in het eigen doel.

MEC'07 wist op bezoek bij Alem in de eerste helft geen vuist te maken. Er werd geen enkele kans uitgespeeld. De thuisclub was heer en meester en scoorde halverwege de eerste helft via een kopbal (1-0). De tweede helft gaf hetzelfde spelbeeld te zien. Het kwam niet als een verrassing dat Alem de score uitbreidde naar 2-0.
Trainer Gert van Esterik was teleurgesteld: ,,We hebben geen enkele kans gehad en dus een verdiende nederlaag geleden."

Mart van Boxtel
Eigen Doelpunt