04-09-2016 NLC'03 1 - Alem 1 1 - 4

NLC'03 1 - Alem 1    1-4    (1-3)

Geslaagde competitieouverture

Alem viert rentree in vierde klasse met overwinning

Met een ruime overwinning in de vierde klasse F is Alem (1-4 tegen NLC'03) het nieuwe seizoen goed begonnen.
“Vanaf het begin van de wedstrijd maakten we fouten. We leden veel balverlies, bouwden niet goed op en speelden te traag”, sprak NL’03-trainer Gerrit van Uden.

Alem heeft de terugkeer in de vierde klasse zondag gevierd met een driepunter. NLC’03 werd het slachtoffer (1-4).

Dankzij treffers van Mats Steenbekkers en Mart van Boxtel leidden de bezoekers binnen het halfuur al met 0-2. En na de tegentreffer zorgde Van Boxtel weer snel voor twee doelpunten verschil. "Aan het begin van de tweede helft hadden we het duel moeten beslissen", vond Alem-leider Ton Steenbekkers. De beslissing viel tien minuten voor tijd, dankzij Davy Baars.
Fouten van NLC werden door de bezoekers uit Alem meedogenloos afgestraft. Alem nam een riante 0-2 voorsprong, maar via een doelpunt van Thijs van Amstel kwam de thuisploeg terug in de wedstrijd. De 1-3 bleek een keerpunt en de beslissing van de wedstrijd.

“Inderdaad een goede seizoensstart”, was Alem-trainer Piet Saaman een en al tevredenheid. “De thuisclub had misschien optisch wel een veldoverwicht. Wij kwamen er echter gevaarlijk uit. Een mooi resultaat.”

NLC'03 begon het nieuwe seizoen met een nederlaag tegen Alem. De gasten waren in Lith met 1-4 te sterk. "We hebben een lesje counteren gehad", aldus trainer Gerrit van Uden.
Het was volgens Van Uden NLC'03 dat voetbalde, maar een foutje werd afgestraft door Mats Steenbekkers. "We bleven aardig voetballen, hadden veel balbezit en kregen via Tim Ruijs een goede kans die door de keeper werd gepakt." Alem kwam echter toch op 0-2, maar Thijs van Amstel bracht na ruim een half uur de spanning terug in de wedstrijd. Vlak voor rust ging doelman Thomas Fransen in de fout en ook die fout werd afgestraft, deze keer door Van Boxtel.
In de tweede helft probeerde NLC'03 het nog wel, maar alleen Davy Baars scoorde nog namens de bezoekers. "Alem was erg effectief en daar moeten we van leren. Tegen HRC'14 gaan we volgende week voor een goed resultaat."

Mats Steenbekkers
Mart van Boxtel