14-05-2016 Heerewaarden 1 - Alem 1 0 - 4

Heerewaarden 1 - Alem 1    0-4    (0-1)

Alem na 0-4 winst vol vertrouwen nacompetitie in

Alem sloot de competitie overtuigend af. Alem-leider Ton Steenbekkers: "De zege had nog hoger kunnen uitvallen. Nu spelen we in de nacompetitie om promotie tegen Beesd."
Heerewaarden- coach Marien van Tussenbroek: "We hebben ons best gedaan, maar de spanning was er natuurlijk al af."

Heerwaarden en Alem werkten in 5C zaterdag al hun laatste reguliere competitiewedstrijd af. Het werd een klinkende zege voor Alem (0-4) door goals van Mats Steenbekkers, Mart van Boxtel, Hans van den Boogaard en Martijn Leerintveld.

Voor Heerewaarden is het seizoen voorbij. Voor Alem volgt nu de nacompetitie. De tegenstander is komende zondag de nummer 12 van de vierde klasse F hoogstwaarschijnlijk Beesd. Maar mocht Beesd zondag in de allerlaatste competitiewedstrijd winnen bij Jan van Arckel dan wordt de tegenstander van Alem de club uit Ammerzoden.
Alem-trainer Piet Saaman gaat met een goed gevoel de confrontatie aan. “We hebben een goede generale gehad tegen Heerewaarden. We gaan vol vertrouwen de nacompetitie in.”
Als Alem de tweeluik tegen Beesd/Jan van Arckel wint, promoveert de ploeg van Saaman naar de vierde klasse. Bij verlies volgt nog een herkansing.

Mats Steenbekkers
Mart van Boxtel