17-04-2016 RKKSV 1 - Alem 1 0 - 2

RKKSV 1 - Alem 1    0-2    (0-0)

Alem zet RKKSV na rust opzij
Door overwinning verzekerd Alem zich van nacompetitie

Alem-keeper Daav van Mil (links) hield zijn doel schoon tegen RKKSV. ©Jan Verhoeven

Dankzij twee benutte strafschoppen van Davy Baars heeft Alem op bezoek bij RKKSV goede zaken gedaan. Na een 0-0 ruststand liep Alem op bezoek in de Kruisstraat na de pauze uit naar 0-2.

“Deze wedstrijd was een goed voorbeeld van onze wisselvalligheid dit seizoen. We konden nauwelijks wat afdwingen en waren veel te slordig in balbezit”, baalde RKKSV-middenvelder Davy Cayaux.
“We hebben na de teleurstellende 0-0 tegen SCZ van afgelopen donderdag onze rug gerecht en dat heeft ons deze verdiende zege opgeleverd”, vertelde Alem-aanvoerder Chris van Eldik.

Na de zeperd donderdag tegen SCZ (0-0) herstelde Alem zich zondag uit bij RKKSV (0-2 winst).

“Een mooie zege”, noemde Alem-trainer Piet Saaman het. Davy Baars scoorde tweemaal uit een strafschop. Alem heeft nog een paar puntjes nodig om definitief nacompetitie te halen. “Dat moet wel lukken”, is Saaman optimistisch.
De uitslag van de wedstrijd donderdag tegen SCZ (0-0) was natuurlijk een zware tegenvaller en daarmee werden de titelkansen praktisch tot nul gereduceerd. Saaman: “SCZ speelde heel defensief we kwamen er niet door.”
Donderdag volgt het restant van 82 minuten tegen Hedel. Die wedstrijd begint om 19.00 uur.

De bezoekers uit Alem hadden voor rust een licht veldoverwicht, maar tot uitgespeelde kansen leidde dat nauwelijks. RKKSV begon vervolgens beter aan de tweede helft, maar de ploeg miste stootkracht en had ook geen antwoord op de treffers van Alem-spits Baars.
Door de zege heeft Alem de tweede plaats in de vijfde klasse C verstevigd. RKKSV staat voorlopig vierde, waarmee het wellicht ook deelname aan de nacompetitie om promotie kan afdwingen.

Waar RKKSV dus nog niet helemaal zeker is van de nacompetitie, is dat voor Alem een ander verhaal. De oranjehemden zijn vrijwel zeker van de tweede plaats.
Alem-aanvoerder Chris van Eldik (29) kan niet wachten om weer voor promotie te mogen spelen: "Ik denk dat er geen enkele ploeg in onze competitie is die met zoveel pressie naar voren speelt." Van Eldik, die vanwege zijn leeftijd door zijn jongere ploeggenoten gekscherend 'opa' wordt genoemd, stelt dat het huidige Alem toe is aan een stap omhoog. "Wij willen er ook in de vierde klasse voor zorgen dat onze tegenstanders met angst en beven bij ons in Alem op bezoek komen."
Twee rake penalty's van Davy Baars waren RKKSV gisteren te machtig: Alem won met 0-2

RKKSV heeft het Alem vanmiddag niet al te lastig kunnen maken. De koploper won dankzij twee benutte strafschoppen met 0-2. “Uiteindelijk hebben ze verdiend gewonnen”, vertelde Davy Deckers direct na afloop. Toch had er volgens de Rosmalenaar meer in gezeten. Het wordt nu hopen op deelname aan de nacompetitie.
De eerste helft was gelijk opgaand, volgens de aanvaller van RKKSV. “Verdedigend stonden we goed. We gaven vrij weinig weg, maar hebben ook geen grote kansen gecreëerd. Na rust hetzelfde spelbeeld, maar toen gaven we wel wat meer ruimte weg. Alem werd dreigender met hun snelle buitenspelers, maar tot een doelpunt kwam het niet.” Toch gingen de drie punten naar de bezoekers en de scheidsrechter van dienst had daar een aandeel in, volgens Deckers. “Hij floot in de eerste helft goed, maar daarna begon ie in mijn ogen meer voor Alem te fluiten. De eerste penalty had niet gegeven mogen worden. In ieder geval niet bij de overtreding waar ie hem uiteindelijk voor gaf. Daarvoor was een situatie, uit een corner, waarbij het er eerder een was geweest. Maar goed, eigenlijk had die situatie sowieso al niet mogen komen, want aan de andere kant had de bal naar mijn mening bij een overtreding op mij al op de stip gemoeten. Ik kapte de bal naar mijn linker en wilde schieten, maar daarop werd mijn rechtervoet weggetikt. Achteraf zeiden de verdedigers van Alem ook dat dit een penalty was. De scheids kon het ook niet zien, want hij stond achter iedereen, maar zulke situaties zijn wel cruciaal.”
Na de 0-1 probeerde de ploeg uit de Kruisstraat nog wel 1 op 1 te gaan spelen, maar bij die alles-of-niets poging werd het uiteindelijk niets. Bij een uitbraak van Alem werd de rechtsbuiten onderuit gehaald door de RKKSV-keeper en volgde een tweede strafschop. “Die was wel terecht”, zegt Deckers. “We hadden nog geluk dat de scheids er geen rood voor trok.” Na de 0-2 was het duel gespeeld. “Nu de laatste twee wedstrijden, thuis tegen Ophemert en RKVSC-uit, winnen en dan is het zien of het genoeg is voor nacompetitie te halen.”

Michel Kroeze (RKKSV, achter) gunt Davy Baars (Alem) geen centimeter ruimte

Foto's ©sportfotobrabant.nl