20-03-2016 Alem 1 - Hedel 1 0 - 0

Alem 1 - Hedel 1    0-0

Gestaakt na ernstige blessure

De wedstrijd tussen Alem en Hedel (5C) kwam na negen minuten tot een einde, na een zware blessure voor Hedelnaar Sander Verbeek. Hij heeft waarschijnlijk zijn enkel en kuit gebroken.

Wedstrijd in de achtste minuut gestaakt na ernstige blessure van Sander Verbeek (Hedel).
Ben Hoek, trainer van Hedel: “Zeer vervelende voorval. Dit lijkt wel een zwarte zondag voor Hedel. We hopen dat Sander hier snel bovenop komt. In ieder geval onze complimenten voor het professionele gedrag van Alem.”

De derby in de vijfde klasse tussen Alem en Hedel kende een vroegtijdig einde. Al na acht minuten raakte Hedel-speler Sander Verbeek zwaar geblesseerd, waarna beide clubs in overleg met de arbitrage besloten de wedstrijd te staken.

Verbeek liep een enkelbreuk op nadat hij verkeerd terecht kwam bij een ingooi. “Hij viel en het gewicht van zijn lichaam kwam op zijn been, waardoor zijn enkel uit de kom schoot en het bot brak. Dat was heftig en daardoor waren zowel wij als Alem niet meer in staat om een fatsoenlijke wedstrijd te voetballen”, aldus Hedel-trainer Ben Hoek.
Verbeek werd direct per ambulance afgevoerd naar het Jeroen Bosch-ziekenhuis in Den Bosch, waar hij zondagavond nog is geopereerd. Hij moet minimaal zes weken in het gips, waarna gekeken wordt hoe goed de enkel hersteld is. “Het is voor hem een persoonlijk drama. Ook voor ons als ploeg is het heel vervelend, want het is een vaste basisspeler, maar volgende week in de inhaalwedstrijden tegen DSS’14 en Heerewaarden beschikken we wel gewoon weer over elf spelers. Dat zijn de wedstrijden waarin we moeten zien aan te pikken bij de rest.”

De wedstrijd tussen Alem en Hedel wordt uitgespeeld op donderdag 21 april, aanvang: 18:45 uur

Alem - Hedel na negen minuten gestaakt bij een 0-0 stand. Hedel-speler Sander Verbeek kwam na een duel verkeerd terecht. De ambulance bracht de voetballer naar het ziekenhuis. "Een zwarte zondag voor Hedel. We hopen dat Sander er snel bovenop komt", zegt Hedel-coach Ben Hoek, die de handelswijze van Alem loofde.
"Wij vinden het ook zeer vervelend", zegt Alem-leider Ton Steenbekkers. "We hebben in goed overleg met de scheidsrechter en Hedel besloten om te staken."

UPDATE: Sander Verbeek van Hedel heeft zijn enkel gebroken doordat hij uit de kom was door de verkeerde landing. Hij is inmiddels geöpereerd. Operatie is goed verlopen, hij moet 6 weken in het gips, daarna mag hij als het goed is zijn enkel weer gaan belasten.

Scheidsrechter:
H. van Rijswijk