13-09-2015 Alem 1 - Ophemert 1 2 - 0

Alem 1 - Ophemert 1    2-0    (1-0)

Alem heeft moeite met scoren, maar wint wel

Elftalleider van Alem, Ton Steenbekkers: “Terechte overwinning. Veel kansen laten liggen in de eerste helft. In de tweede helft verzuimd om de score uit te bouwen. Achterin stonden we als een blok, Ophemert heeft geen enkele kans gehad.”

Alem zette in de eerste thuiswedstrijd opponent Ophemert gemakkelijk opzij: 2-0. Davy Baars en Martijn Leerintveld vonden het net.
“We waren beter, maar we hadden meer goals moeten maken”, keek Alem-trainer Piet Saaman terug. “We krijgen kansen genoeg. In de eerst tien minuten kregen we al twee honderd procent mogelijkheden.”
Saaman, in zijn eigen tijd een goalgetter, is volop bezig zijn discipelen wegwijs te maken in het afronden. “We trainen er echt op.” Een rode kaart was er aan het slot nog voor Luuk Steenbekkers. Saaman: “Dat was echt dom en onnodig.”

Een kwartier lang met tien man, maar toch laten zien wie er de baas is in Alem. Ophemert kwam minimaal op bezoek voor een gelijkspel, maar kreeg geen kans om te ademen. "Het had misschien wel 4-0 moeten staan bij rust", gaf Ton Steenbekkers van Alem aan. Na rust veranderde niet veel, naast het feit dat Luuk Steenbekkers met rood eraf moest. Ophemert probeerde het wel, maar Martijn Leerintveld haalde de trekker over en zorgde voor 2-0.

Hoewel Ophemert lange tijd zich hield op een puntje bij Alem, viel er volgens Ophemert-trainer Piet Verbeek niet veel af te dingen op de 2-0 nederlaag van zijn ploeg. “We hebben het vooral na rust niet slecht gedaan, maar zij waren wel wat beter. Ze hielden ons alleen lang in leven.”
Alem kwam voor rust op 1-0, maar kon die voorsprong lange tijd niet uitbouwen. Tien minuten voor tijd moest de thuisploeg met tien man verder wegens natrappen. Ophemert rook zijn kans en Verbeek posteerde vier man voorin. Het had niet het gewenst effect. In de laatste minuut besliste Alem de wedstrijd met de 2-0.

Ophemert verloor bij het uit de vierde klasse gedegradeerde Alem met 2-0. De thuisclub had de gehele wedstrijd een overwicht en won dan ook verdiend.
De bezoekers probeerden het wel, maar misten voorin de scherpte om gevaarlijk voor het Alem-doel te verschijnen. Voor rust opende Alem de score. Na de pauze verdubbelde deze ploeg de voorsprong tot 2-0.

Davy Baars
Martijn Leerintveld