03-05-2015 Wilhelmina 1 - Alem 1 2 - 3

Wilhelmina 1 - Alem 1    2-3    (1-2)

Alem stunt met zege, maar kan degradatie toch niet voorkomen

Wilhelmina-leider Mart Bammens: “We willen weer in het juiste ritme komen om een goede nacompetitie te spelen.”
“Door de overwinning van Rhelico zijn we gedegradeerd. Maar dat hebben we wel met opgeheven hoofd gedaan”, aldus Alem-trainer Patrick Theuwis.

Alem won gistermid­dag met 2-3 bij het sterke Wilhel­mina, maar doordat concurrent Rhelico (2-5 bij Maliskamp) even­eens drie punten pakte, zijn de mannen van trainer Patrick Theu­wis alsnog gedegradeerd uit de vierde klasse F.

Een knappe zege voor Alem tegen een ploeg die lang om de titel heeft ge­streden. Bart van Lent, Jochem van Mil en Mats Steenbekkers zorgden er met hun doelpunten voor dat Alem nog mocht hopen. Maar die hoop bleek dus ijdel. „Midweeks hebben we de crucia­le wedstrijd tegen BZS verloren (0-1, red.). Maar degraderen doe je niet in één wedstrijd, het zat er al langer aan te komen”, zei Alem-trainer Theuwis. „Voor de winterstop draaide het voor geen meter, daarna ging het beter. Toch zijn we aan de beurt geko­men. Het is niet anders.”

Wil­helmina heeft de eerste periode gewonnen en bereidt zich voor op de nacompetitie. Hierin spelen de Bosschenaren tegen Reeshof. Of Wilhelmina er klaar voor is, dat is de vraag. Na 25 minuten leidde het al gedegradeerde Alem gisteren met 0-2. Djordi Meerveld bracht de thuisclub terug, maar na rust bracht Alem het verschil snel weer naar twee. Nick Lurling miste een strafschop na een uur spelen. Vlak voor het eind scoor­de Ali Kodio de 2-3.

Bart van Lent
Jochem van Mil
Djordi Meerveld
Mats Steenbekkers