30-04-2015 Alem 1 - BZS 1 0 - 1

Alem 1 - BZS 1    0-1    (0-0)

Alem vrijwel gedegradeerd na nieuwe nederlaag

Alem-trainer Patrick Theu­wis: „De eerste helft was ma­tig, totaal geen power.” In de tweede helft kreeg Alem enkele goede kansen, maar doelman en paal stonden in de weg. De treffer van BZS kwam uit een strafschop.

Alem heeft donderdagavond het cruciale duel tegen concurrent BZS met een 0-1 nederlaag afgesloten. Daardoor is Alem nu vrijwel gedegradeerd.

Wanneer uit de twee nog hangende verweerschriften bij de KNVB een positief uitsluitsel zou komen, mag Alem met nog twee wedstrijden te gaan, nog enige hoop koesteren. Alem maakte bezwaar tegen de twee punten aftrek na het met 1-2 gewonnen uitduel begin maart bij RKTVC. Daarnaast wil de dorpsclub het punt terug dat de KNVB afpakte na de gestaakte wedstrijd eind vorig jaar tegen Maliskamp. Maar trainer Patrick Theuwis rekent daar allemaal niet meer op. “Ik denk dat het nu al einde oefening is.”

Theuwis zag zijn team tegen BZS voor rust slap spelen. Na rust ging het beter en creëerde de thuisclub zeker vier kansen. Aan de afronding ontbrak het. Dat deed pijn toen BZS tien minuten voor tijd uit een terecht gegeven strafschop wel wist te scoren (0-1).

BZS heeft donderdagavond een bevrijdende overwinning geboekt in de 4e klasse F Zuid 1. De formatie uit Beusichem won het inhaalduel bij hekkensluiter Alem met 0-1 en zette daarmee een grote stap richting lijfsbehoud. De voorsprong op Rhelico, dat op een nacompetitieplaats staat, bedraagt 2 wedstrijden voor het einde 4 punten.
Het duel ontbrandde pas in de 2e helft. Alem kreeg aanvankelijk de beste kansen, maar doelman Bjorn van Nuijssenborgh hield zijn ploeg diverse keren op de been. Daarnaast raakte Alem de kruising.
10 minuten voor tijd kreeg BZS een terechte strafschop. Jeroen van Ringelenstein ontfermde zich over de penalty en schoot feilloos raak: 0-1.

Jeroen van Ringelenstein

Kaarten:

Alem BZS
Davy Baars  --
Martijn Leerintveld
Jens Steenbekkers
Joost Stoof

Scheidsrechter:
J.P.P. Elbersen

Alem 1 :
Joost Stoof,
Chris van Eldik, Lars Steenbekkers, Jens Steenbekkers, Jaap van Boxtel