15-03-2015 Alem 1 - Rhelico 1 1 - 1

Alem 1 - Rhelico 1    1-1    (1-1)

Alem kan geen stuivertje wisselen met Rhelico op ranglijst

“We moeten in dit zespuntenduel tevreden zijn met een punt, meer zat er niet in”, aldus trainer Patrick Theuwis.

Alem heeft in de zespuntenwedstijd met Rhelico zich tevreden moeten stellen met een punt (1-1). “Dat was ook wel de verhouding”, vond Alem-trainer Patrick Theuwis.

Alem was wat onrustig aan de bal en ook de passing liet te wensen over. Niek van Lent zorgde er voor rust voor dat Alem de 0-1 achterstand wegwerkte. Op het laatst had Alem nog een numerieke meerderheid omdat een Rhelico-speler met tweemaal geel naar de kant moest. Theuwis: “Dat was toch nog een probleem want bij Rhelico lopen nog slimmer jongens rond en we hebben toen toch maar voor één punt gekozen om niet het deksel op de neus te krijgen. Maar goed drie keer achtereen niet verloren dat geeft toch wel een goed gevoel.”

Een ech­te ‘zespuntenwedstrijd’ tussen de hekkensluiter van de vierde klas­se F en de nummer voorlaatst, Alem. Alem had in de voorgaande twee wedstrijden het zelfvertrou­wen met twee zeges stevig opge­krikt, maar tegen Rhelico lukte het niet om daar nog eens een driepunter aan toe te voegen. „Bei­de ploegen kregen kansen, meer zat er niet in”, aldus Alem-trainer Patrick Theuwis, die Niek van Lent de gelijkmaker zag maken.

Rhelico slaagde er ook niet in hekkensluiter Alem te verslaan. Met het 1-1 gelijkspel schoten beide ploegen bar weinig op.
“We hebben er vandaag hard voor gewerkt, maar waren voorin niet scherp genoeg. Dan lukt het allemaal net niet”, baalde Rhelico-trainer Murat Tatli.
In een goede openingsfase nam Rhelico de leiding. Na een goede aanval met Jip Geerlings en Bertho van Lith opende Willem Verweij de score. Na een halfuur kwam de thuisploeg uit een schitterende vrije trap van Niek van Lent op gelijke hoogte. Jory van Bommel haalde nog een keer uit, maar de Alem-goalie had een uitstekende safe in huis. Twintig minuten voor tijd kreeg Geerlings zijn tweede gele kaart. Met tien man leek Erik Staarink nog de drie punten binnen te halen, maar opnieuw stond de doelman met een uitstekende redding in de weg.

Rhelico verzuimde met Alem af te rekenen, maar pakte wel een punt: 1-1. In de vijfde minuut legde Jip Geerlings terug op Bertho van Lith en die bediende Willem Verweij op maat: 0-1. Een schot van Akram Chahyd werd met de hand gekeerd, maar geen strafschop.
In de 25ste minuut werd het uit een vrije trap 1-1. Daarna groeide de doelman van de thuisclub met een aantal prima reddingen uit tot de beste man. Hij hield Rhelico van de winst af. Geerling kreeg twintig minuten voor tijd zijn tweede gele kaart.

Rhelico had de zorgen in de strijd tegen de degradatie in de uitwedstrijd tegen Alem danig kunnen verlichten. De ploeg van trainer Murat Tatli kwam bij de rode lantaarndrager van de vierde klasse F Zuid 1echter niet verder dan een mager 1-1 gelijkspel en blijft de hete adem van Adem in de nek voelen.
De eerste twintig minuten was Rhelico, zonder de geschorste Frans Formijn, heer en meester. De ploeg stond binnen vijf minuten met 0-1 voor. Jip Geerlings haalde de achterlijn en legde terug op Bertho van Lith. Die speelde Willem Verweij aan, die scoorde. Kort daarna schoot Akram Chahyd hard in. Een verdediger haalde vallend de bal met de hand uit het doel, maar schreeuwde het daarbij uit van de pijn. De arbiter trapte in de komedie en liet doorspelen.
In de 25ste minuut kwam Alem uit een prima vrije trap, waar doelman Michel Kuipers geen antwoord op had, op 1-1.
Rhelico kreeg nog kansen, maar de Alemse doelman groeide uit tot de man van de wedstrijd voor zijn ploeg en hield zijn doel verder schoon: 1-1.

Willem Verweij
Niek van Lent

Kaarten:

Alem Rhelico
Jochem van Mil Bertho van Lith
Davy Baars Bas van Rijnsbergen
Jens Steenbekkers Niels Zuurmond
  Jip Geerlings

Scheidsrechter:
A.E.M. de Leeuw

Alem 1 :
Joost Stoof,