14-12-2014 TGG 1 - Alem 1 11 - 2

TGG 1 - Alem 1    11-2    (3-2)

Historische nederlaag

TGG-trainer Marc van Delft: “De eerste helft waren we veel te onnauwkeurig. Na rust speelden we veel scherper.” “De uitslag geeft een vertekend beeld. Voor de rust waren meer dan gelijkwaardig, in het laatste half uur zat mijn ploeg die bijna alleen uit A-spelers bestond conditioneel er doorheen. Ze hadden gisteren ook al een wedstrijd gespeeld”, zag Alem-trainer Patrick Theuwis.

Alem wordt in laatste half uur door TGG overklast

Een grote nederlaag voor Alem (11-2). Toch speelde de ploeg van trainer Patrick Theuwis tegen de koploper lange tijd best goed getuige ook de 3-2 ruststand.
“Het eerste half uur hebben we echt goed meegespeeld. Helaas knakte er iets toen het 4-2 werd. Het laatste half uur was vervolgens bij ons de benzine op”, aldus Theuwis. “In dat laatste half uur gaven we dan ook zes doelpunten weg.” Jochem van Mil en Niek van Lent wisten voor Alem te scoren.
Trainer Theuwis moest flink puzzelen wegens absenten. “Ik had vier spelers van de A1 dat zaterdags ook al had gespeeld er in staan en vier spelers van het tweede elftal.” Alem zag voor rust ook nog een doelpunt afgekeurd.
De KNVB heeft nog geen definitieve uitspraak gedaan inzake het gestaakte duel met Maliskamp van 30 november. Wel kreeg Jochem van Mil zeven wedstrijden aan zijn broek. Theuwis: “Maar Jochem is gelijk in beroep gegaan omdat hij helemaal niets heeft gedaan.”

Voor rust speelde Alem heel goed mee. „We hadden zelfs met 0-2 voor moe­ten staan”, vond trainer Patrick Theuwis. Na de pauze, met name het laatste halfuur, ging de hek­kensluiter fiks onderuit. Met 11-2 maar liefst. Theuwis: „Ook dat is te verklaren. Ik had bijna alleen maar A-spelers waar ik een be­roep op kon doen. Die hadden za­terdag al een wedstrijd gespeeld. Die zaten er helemaal doorheen.”
Ondanks de grote overwinning van de thuisclub was TGG-trainer Marc van Delft totaal niet tevreden over de eerste helft. „Het was een blamage; we speelden onnauw­keurig en er was te weinig bele­ving. Daarom ben ik in de rust ook boos geworden.” Dat had de juiste uitwerking, want de TGG’ ers waren na rust scherper. „Daar kwam bij dat Alem in de tweede helft erdoorheen zat.” Günther van Meurs scoorde vijfmaal, Rob­bin Meesters drie keer en Ronald Possemis tweemaal. De openings-t­reffer kwam van Jeffrey Rijnen­berg. „Ik ben natuurlijk erg blij met al die doelpunten, maar voor mij was Tom Sleenhoff de man van de wedstrijd. Samen met Brian van der Steen zorgde hij voor acht assists.”

17e Minuut

Alem 1 :
Daav van Mil,
Danny Wuits, Alex Steenbekkers, Elies Sars, John Bakker
Rick Leerintveld (Duylinh Pham), Bart van Lent, Niek van Lent, Hidde Kollenburg (Bram van der Zanden)
Jochem van Mil (Dennis van Mook), Luuk Steenbekkers
Wisselspelers :