30-11-2014 Maliskamp 1 - Alem 1 0 - 1   GESTAAKT

Maliskamp 1 - Alem 1    0-1    35e min. GESTAAKT

Maliskamp en Alem na 37 minuten al onder de douche

“Niek van Lent kreeg twee keer een doodschop, de arbiter gaf slechts één keer geel. Terwijl onze spits Jochem van Mil zomaar rood kreeg. Na die tweede doodschop, ontstond er tumult in het veld. Ook op de tribune was de sfeer grimmig”, meende Alem-trainer Patrick Theuwis.

Maliskamp en Alem werd na 37 minuten al definitief afgebroken. Scheidsrechter Ronald Spijkers staakte de wedstrijd omdat hij niet meer in kon staan voor de veiligheid.

Niek van Lent had na een half uur de 0-1 voor Alem op het bord gezet. Toen even later een speler van de thuisclub een zware overtreding op dezelfde Van Lent beging, liepen de gemoederen hoog op. “De speler van Maliskamp kreeg slechts geel hoewel het diep rood had moeten zijn en bij ons kreeg Jochem van Mil rood omdat hij protesteerde. Het was de omgekeerde wereld”, aldus Alem-trainer Patrick Theuwis. Vervolgens ontstond er veel commotie die uiteindelijk tot vroegtijdige beëindiging leidde. Scheidsrechter Ronald Spijkers staakte zondagmiddag na 35 minuten het duel tussen Maliskamp en Alem, omdat hij niet meer kon instaan voor de veiligheid in en om het veld.

Niek van Lent kon na een halfuur juichen, toen hij Alem op 0-1 zette. Diezelfde Van Lent speelde even later een ongewilde hoofdrol, toen na een tweetal overtredingen op hem de vlam in de pan sloeg. Alem-spits Jochem van Mil werd na al te heftig protesteren met rood van het veld gestuurd, terwijl op de tribune een grimmige sfeer tussen beide supportersgroepen ontstond. Voor Spijkers aanleiding om de wedstrijd te staken.

Na een klein half uur, wordt er door Maliskamp slecht gedekt bij een vrije trap waardoor Niek van Lent 0-1 voor Alem in kan koppen.
Vlak hierna ontstaat er een opstootje na een grove overtreding op Niek van Lent. Dit levert Maliskamp een gele-, en Alem een rode kaart op. Direct hierop ontstaat er weer een opstootje na weer een Maliskampse aanslag op Niek van Lent. Hierna besluit de scheidsrechter de wedstrijd te staken.
Als even later de beide aanvoerders met de scheidsrechter gesproken hebben besluit deze dat de wedstrijd definitief gestaakt wordt, omdat de veiligheid van de spelers niet gegarandeerd kan worden...

Foto's : © Marc van der Els - v.v. Maliskamp

Niek van Lent