12-10-2014 Alem 1 - RKTVC 1 1 - 3

Alem 1 - RKTVC 1    1-3    (1-1)

Alem moet punten aan RKTVC laten

“We zitten dun in de spelers en dat heeft ons opgebroken”, meende trainer Patrick Theuwis.

Door Da­vy Baars kwam Alem op voor­sprong, tien minuten later was het al weer gelijk. Na rust dender­de de ploeg uit Tiel door. „Ver­diend verloren”, wist trainer Pa­trick Theuwis. „We zaten dun in de spelers. De vervangers hebben hun best gedaan, meer zat er niet in. We moeten roeien met de rie­men die we hebben.”

Oud-Alem trainer Nico Rovers zag Alem met 1-3 verliezen van RKTVC
Vorige week behaalde Alem de eerste seizoenszege. Maar ook bij Alem geldt: één zwaluw brengt nog geen zomer. Tegen RKTVC zaten er geen drie punten in. Alem nam nog wel een voorsprong. Davey Baars kopte de 1-0 binnen.
Daar bleef het bij. “Misschien als we de 2-0 hadden gemaakt waar we wel de kans voor kregen. Dan had ik het nog niet geweten. Dan hadden we misschien wel minstens een puntje gepakt”, sprak Alem-trainer Patrick Theuwis. Alem kende zondag veel afwezigen. “Ik had vijf spelers niet. En tijdens de wedstrijd moest ik ook Davy Baars en Niek van Lent, twee sterkhouders, met blessures wisselen”, vervolgde Theuwis. Hij zag wel dat zijn team er keihard voor werkte. “Maar als je zoveel spelers mist, mis je natuurlijk ook een stukje kwaliteit.”

RKTVC won met 1-3 bij Alem, de rode lantaarndrager van de vierde klasse F Zuid 1. Door deze overwinning heeft de Tielse ploeg de afstand tot de onderste plaats vergoot tot vijf punten.
RKTVC was gewaarschuwd. Alem had vorige week nog in Beesd gewonnen. Maar de ploeg van trainer Erik de Leeuw liet niets aanbranden, al moest er wel een 1-0 achterstand weggewerkt. De enige gevaarlijke bal op doel was meteen raak. Na een hoekschop, verdween de kopbal in de twintigste minuut achter doelman Mike van Gemert. De Tielse doelman had verder een tamelijk rustige middag.
In de 38ste minuut werd het 1-1. Victor Hoek bereikte met een voorzet het hoofd van Bertho Boudewijn en die kopte raak.
In de tweede helft moest Alem zich beperken tot het tegenhouden. Aanvallend gaf de thuisclub niet thuis, want RKTVC gaf niets meer weg. Het wachten was op de Tielse doelpunten en die kwamen er ook. In de 65ste minuut zette Demian Emans goed door en vervolgens schoot Nick Iseger de bal van een meter of twintig in de hoek: 1-2. Tien minuten voor het einde werd het ook nog 1-3. Opnieuw zette Emans veel druk en Faroek Sahir mocht zijn feestje gaan vieren.
RKTVC staat door deze overwinning stevig in de middenmoot en kan naar boven kijken.

RKTVC won met 1-3 bij Alem, het was een onbedreigde zege, maar de Tielse ploeg keek in de twintigste minuut wel tegen een 1-0 achterstand aan. Doelman Mike van Gemert werd na een hoekschop met een kopbal geklopt.
Na een half uur kwam RKTVC op gelijke hoogte. Na een voorzet van Victor Hoek kopte Bertho Boudewijn de 1-1 binnen.
Na rust zette RKTVC de wedstrijd naar zijn hand. In de 65ste minuut schoot Nick Iseger een bal van twintig meter binnen, na goed doorzetten van Demian Emans. Tien minuten voor tijd profiteerde Faroek Sakir van het doorzetten van weer Emans: 1-3.

Pupil van de week Quintijn Zwanenburg

1-0 door Davy Baars was niet genoeg om RKTVC te verslaan

Davy Baars
Bertho Boudewijn