05-10-2014 Beesd 1 - Alem 1 1 - 2

Beesd 1 - Alem 1    1-2    (0-2)

Opgelucht Alem wint van Beesd en is verlost van de hatelijke nul

Alem boekte bij Beesd de eerste zege van het lopende sei­zoen. Met dank aan een aantal om­zettingen en onderschatting bij de tegenstander.

“Een grote opluchting, eindelijk zijn we van die nul punten af. De overwinning was ook verdiend, al was het in de slotfase nog billen knijpen”, meende trainer Patrick Theuwis.

Opluchting bij Alem. Het won uit bij Beesd (1-2). Daarmee is de hatelijke nul weg en werd de eerste driepunter een feit. “Heel verdiend hoor”, vond trainer Patrick Theuwis. “Je moet ook wat geluk hebben
Deze keer speelden we goed vanuit de organisatie en hebben we ook keihard gewerkt”, vervolgde Theuwis. Davy Baars en Martijn Leerintveld zorgden voor 0-2. Het was op het laatst nog wel even billen knijpen. Theuwis: “Mijn laatste man Chris van Eldik sloeg de bal zo maar met de hand weg. Hij wist ook niet waarom.” Uit de strafschop die volgde floot de bal er in en stond het met nog tien minuten te gaan 1-2. Het toen al met tien spelend Beesd kwam echter niet meer langszij.

Nul pun­ten uit vier wedstrijden. Daar word je niet vrolijk van. De op­luchting bij Alem (4F) was gister­middag dan ook groot dat einde­lijk weer eens werd gewonnen. En dat er weer perspectief voor de komende wedstrijden is. Door treffers van Davy Baars en Mar­tijn Leerintveld werden de drie felbegeerde punten opgeëist, al moest Alem in de slotfase nog wel spitsroeden lopen. „Door om­zettingen ging de ploeg ook beter voetballen”, zag trainer Patrick Theuwis. „Ik denk dat Beesd ons ook enigszins heeft onderschat.”

Beesd leed tegen hekkensluiter Alem zijn eerste nederlaag van het seizoen: 1-2. Voor de gasten waren het juist de eerste punten van de competitie.
De normaal vrij rustige Beesd-trainer Wim Bender was in de rust boos geworden. “We speelden voor rust met een misplaatste arrogantie. Alsof het allemaal wel goed zou komen. Dan kun je ook van de nummer laatst verliezen. Dit was een belachelijke vertoning.”
Beesd miste diverse kansen, waarna Alem de score wčl opende en nog voor rust zelfs op 0-2 kwam. In de tweede helft leverde de thuisploeg wel strijd, maar het bleek niet meer voldoende voor een goed resultaat. Jasper van Bremen kreeg rood voor natrappen. Hans Kroeze benutte nog een strafschop.

Beesd verloor thuis van de rode lantaarndrager in de vierde klasse F Zuid 1. Alem pakte met 1-2 de eerste punten van het seizoen.
Beesd zette zichzelf daarmee aardig te kijk. De ploeg van trainer Wim Bender speelde arrogant en achtte de klus met twee vingers in de neus gemakkelijk te kunnen klaren. Er was geen beleving, de ploeg was te slap in de duels en de inzet was absoluut onvoldoende. Toch had Beesd in het eerste deel van de eerste helft zeker een keer of drie moeten scoren, maar alleen voor de doelman faalden de aanvallers opzichtig.
Alem kwam na een half uur op 0-1. De spits won in de counter op inzet enkele duels op rij en passeerde doelman Dennis de Vaal: 0-1. Vijf minuten voor de pauze werd het zelfs 0-2. Een vrije trap werd door Alem ineens schitterend ingeschoten.
Een kwartier na rust werd het er voor Beesd bepaald niet makkelijker op. Jasper van Bremen werd, zonder dat er een bal in de buurt was, aangepakt en schopte terug. Dat zag de arbiter: rood. Een kwartier voor tijd werd er hands gemaakt en Hans Kroeze benutte de strafschop voor Beesd: 1-2. Ondanks nog enkele kansen voor Beesd bleef het daarbij en kon de ploeg met het schaamrood op de wangen naar de kleedkamer.

Davy Baars
Martijn Leerintveld
Hans Kroeze

Kaarten:

Beesd Alem
Hans Kroeze Davy Baars
Randy den Hartog Danny Wuits
Coen Verwolf Chris van Eldik
Jasper van Bremen

Scheidsrechter:
T.A.M. Kezer

Alem 1 :