14-09-2014 Alem 1 - SCR 1 0 - 4

Alem 1 - SCR 1    0-4    (0-2)

Dramatisch Alem zakt door ondergrens

“Het was tien keer niks”, meende trainer Patrick Theuwis. “De jongens die het voortouw zouden moeten nemen, lieten volledig verstek gaan.”

De tele­foon van Patrick Theuwis, trainer van Alem (4F) vertoonde kuren, hij was gisteren moeilijk bereik­baar. Maar ook vanaf de bank was de communicatie met zijn spelers krakkemikkig. Zijn idee dat de sterkmakers en ervaren spelers moesten opstaan om de ploeg bij de hand te nemen, kwam hele­maal niet over. „Die moeten als het moeizaam verloopt juist de jeugd bij de hand nemen”, vindt Theuwis. „Dat gebeurde niet. En dan krijg je dus een wedstrijd die tien keer niks is. Ver onder de maat, heel snel vergeten dus.”

Alem had in zijn eerste voorstelling voor eigen publiek geen beste dag. SCR won zondag met ontluisterende cijfers: 0-4.
De vier doelpunten werden keurig over twee helften verdeeld. Het stroeve Alem liep extra achter de feiten aan door de tweede gele kaart die Martijn Leerintveld al na ruim een half uur voorgeschoteld kreeg.
Trainer Patrick Theuwis kon praten wat hij wilde, maar hij kreeg zijn machine niet aan de praat. “Wij zijn geen ploeg die de tegenstander voetbaltechnisch van de mat speelt, wij moeten het van strijd hebben. Maar beleving en strijdlust ontbraken vanmiddag volledig. Zonder die kwaliteiten valt Alem door de mand”, aldus Theuwis die de komende week nog een hartig woordje met zijn selectie wil wisselen.

Het gesprek komt voor het uitduel bij Rhelico. De ploeg uit Rumpt en Alem zijn de enige nog puntloze clubs in 4F.

Pupil van de week Finn van Boxtel

Foto's: © v.v. Alem - Piet van Boxtel

SCR won de uitwedstrijd in de vierde klasse F Zuid 1 bij Alem met 0-4. Het was een eenvoudige zege voor de ploeg van de nieuwe trainer Eugene Rademaker. De uitslag was eigenlijk nog aan de lage kant, want SCR liet nog een handvol kansen onbenut.
Na een stroef begin zette SCR de tegenstander vast. Het wachten was op de doelpunten en die kwamen. Eerst schoot Tim Schipper de 0-1 binnen en Wesley Vink deed zijn ploeggenoot dat nog voor de pauze na: 0-2. Bij Alem kreeg een speler twee keer geel. Eerst voor commentaar en daarna voor een domme overtreding en hij kon gaan douchen.
Met een man meer was er voor de Rijswijkers geen vuiltje aan de lucht. SCR had de wedstrijd in handen en bouwde de voorsprong verder uit. Eerst onderschepte Davy Rademaker een te korte terugspeelbal en maakte zijn eerste doelpunt van het seizoen. De spits liet er even later maar meteen nummer twee op volgen. Na een prima actie schoot Rademaker de bal in de korte hoek: 0-4.
SCR speelde de wedstrijd rustig uit. De ploeg heeft ook na twee competitiewedstrijden nog geen doelpunt tegen gekregen, al staat van de vorige week gestaakte wedstrijd tegen Maliskamp nog acht minuten speeltijd op de klok. Die worden waarschijnlijk op 19 oktober ingehaald.

Tim Schipper
Wesley Vink
Davy Rademaker
Davy Rademaker