09-03-2014 RKTVC 1 - Alem 1 4 - 0

RKTVC 1 - Alem 1    4-0    (3-0)

Schotloos Alem weer kopje onder

Alem verloor zondag met 4-0 bij RKTVC. “Als je zelf geen doelpunt kunt maken, win je nooit”, was het glasheldere oordeel van Alem-trainer Patrick Theuwis. Voor rust scoorde de thuisclub drie keer.
“Maar het had net zo goed 3-3 kunnen staan. Davy Baars en Danny Wuits kregen daartoe de kansen maar hij ging er niet in. Net niet scherp genoeg voor de goal. Ik denk dat ik over de hele wedstrijd wel acht doelrijpe kansen heb geteld”, vervolgde Theuwis die een paar belangrijke spelers miste. RKTVC deed dat stukken beter. Theuwis: “De thuisclub strafte alle foutjes achterin bij ons sowieso af. Een verschil met ons.”
De thuisclub ging effectiever met zijn kansen om. „Toen Jeffrey Kol­lenburg een meter voor de goal miste, wist ik dat we niet meer gingen scoren”, was Alem-trainer Patrick Theuwis teleurgesteld.
Alem-trainer Patrick Theuwis: "In de rust had het net zo goed 3-3 kunnen staan, maar we verzuimen om te scoren."

RKTVC won gemakkelijk met 4-0 van Alem. Voor de ploeg van trainer Henk Stuivenberg was het de derde overwinning in successie en als beloning een solide plaats in het linkerrijtje.
Alem staat voorlaatste en dat betekent na afloop nacompetitie. De Tielse ploeg kan na deze zege het seizoen zonder zorgen afmaken.
Halverwege de wedstrijd stond het 3-0, maar dat had voor hetzelfde geld 3-3 kunnen zijn. Het verschil tussen beide ploegen lag in de afronding. RKTVC benutte de drie kansen, terwijl Alem twee keer op doelman Bobby van Herwijnen op zijn weg vond. De derde kans werd naast geschoten.
In de zevende minuut scoorde de weer van stal gehaalde Rutger Huisman. Hij pikte de bal op en maakte de 1-0. In de 25ste minuut zette Nick Iseger Huisman vrij voor het doel en dat was 2-0. Toen Iseger op het doel afging legde hij precies op maat breed op de meegelopen Maarten Klaare en die schoof de bal in het lege doel: 3-0.
Net na de hervatting had Alem een geweldige kans op de 3-1, maar opnieuw liet die ploeg die liggen. RKTVC controleerde de wedstrijd en verzuimde de score naar een hoger niveau te tillen. Tot in de laatste minuut Klaare op de doelman stuitte, maar Iseger de rebound binnenschoot: 4-0.

Rutger Huisman
Rutger Huisman
Maarten Klaarre
Nick Iseger