08-12-2013 SC Elshout 1 - Alem 1 7 - 1

SC Elshout 1 - Alem 1    7-1    (1-1)

Fors verlies voor Alem bij SC Elshout

Bij rust had Alem nog zicht op een mooi resultaat door de gelijkma­ker van Chris van Eldik, maar in het vervolg van de wedstrijd werd het team van trainer Patrick Theuwis overlopen.

Alem moest diep door de knieën bij Elshout, de ploeg van de vertrekkende trainer Piet van den Oudenallen. Het werd in Brabant maar liefst een 7-1 verlies voor Alem.
Tot net na rust ging het nog goed. Toen de thuisclub 2-1 maakte en even later de 2-2 van de bezoekers afgekeurd werd wegens buitenspel ging het mis. “In plaats van 2-2 werd het 3-1 en toen klapten we helemaal in elkaar”, sprak Alem-trainer Patrick Theuwis na afloop. “Verdedigend zat het even niet goed in elkaar”, vervolgde Theuwis die vier spelers miste.

De spelers van Alem vierden een feestje, er was gelijk gemaakt (2-2). Maar dat doelpunt goedkeu­ren gebeurde op advies van de grensrechter niet. „Daarna raakte Alem volledig de kluts kwijt”, zag leider Ronald van Noije. „Daar profiteerden we heel erg goed van, al moet ik zeggen dat de uit­slag geflatteerd was.” De zeven­klapper kwam tot stand door tref­fers van Willem Jongen, Thom van Delft, Nik van Mook (ieder twee keer trefzeker) en Roel Pel­ders. Zo’n grote overwinning was een klein feestje waard: niet eer­der schreef Elshout met zulke cij­fers drie punten bij.

Willem Jongen
Chris van Eldik
Thom van Delft
Roel Pelders