01-12-2013 Alem 1 - Rhelico 1 1 - 3

Alem 1 - Rhelico 1    1-3    (0-0)

Alem delft onderspit tegen Rhelico

Alem verloor zondag met 1-3 van Rhelico. “We speelden een uur lang goed voetbal. Kwamen drie keer alleen voor de keeper. En dan zul je altijd zien dat hij aan de andere kant valt”, sprak Alem-trainer Patrick Theuwis.
Het doelpunt aan de andere kant was ook nog een dwarrelbal van misschien wel veertig meter. Vijf minuten later werd het 0-2. “Ja, en dan hebben we toch te weinig body om dit recht te zetten”, vervolgde Theuwis.
Hij zag tenslotte Niek van Lent nog wel de eer redden. Theuwis: “We hadden wel iets meer verdiend. Maar ja dat is ook een cliché daar we niets aan hebben.”

Rhelico speelde bij Alem een allerminst sterke wedstrijd. Lang leek de ploeg genoegen te moeten nemen met een punt. Na een zondagsschot van invaller Stefan Volders liep de ploeg echter snel uit naar 0-3 en konden de belangrijke punten mee naar Rumpt.
Voor die 0-1 had met name de thuisploeg een aantal prima kansen om zeep geholpen. Pas halverwege de tweede helft kon Rhelico wat meer naar voren spelen met de openingstreffer tot gevolg. Willem Verweij en Niels Zuurmond maakten er vervolgens snel 0-2 en 0-3 van. Davy Baars redde de eer van de thuisploeg: 1-3.

De thuisclub speelde een uur lang goed, totdat een dwarrelbal vanaf dertig meter in het Alemse doel viel. „Toen lieten we onze kopjes hangen”, aldus Alem-trainer Pa­trick Theuwis. Davy Baars maak­te in de slotfase de eretreffer op aangeven van Niek van Lent.

Rhelico blijft verrassen in de vierde klasse F Zuid 1. De ploeg won met 1-3 bij Alem en heeft na de derde overwinning op rij de aansluiting bij de subtop gevonden.
Het venijn zat duidelijk in de staart. Pas in de tachtigste minuut bracht linksback Stefan Volders met een geweldige pegel Rhelico op 0-1. Hiermee was de ban wel gebroken, want kort daarna tekende Willem Verweij voor de 0-2 en schoot Niels Zuurmond een vrije trap ineens binnen: 0-3.
Daarna verslapte de aandacht van de verdediging en kon Alem, na een aanval door het hart van de verdediging, doelman Dick Kievit nog passeren: 1-3.

Stefan Volders
Willem Verweij
Niels Zuurmond
Davy Baars