17-11-2013 Maliskamp 1 - Alem 1 1 - 0

Maliskamp 1 - Alem 1    1-0    (1-0)

Alem verliest bij Maliskamp

Maliskamp (4F) had het niet makkelijk tegen Alem. Frank de Bruin zorgde snel voor de voorsprong en dat hield de thuisclub vast.

Alem heeft zondag in 4F het onderspit moeten delven tegen Maliskamp. Het werd een 1-0 verlies. “We hadden iets meer verdiend. Dit is geen terechte uitslag”, vond Alem-trainer Patrick Theuwis die spits Davy Baars vanwege een schorsing miste.
Maliskamp kwam maar drie keer voor het doel van Alem maar doelpuntte wel één keer. “Het zat ons vandaag niet mee. We speelden te gejaagd. De laatste bal was niet goed. Nog wel een keer tegen de paal. Maar dat was alles”, vervolgde Theuwis.

Verslag Maliskamp
geschreven door Marc van der Els

Nipte maar verdiende 1-0 zege Maliskamp

Werd de wedstrijd vorige week afgelast vanwege de hevige regenval, vandaag kon er weer worden gevoetbald. Maliskamp kreeg Alem op bezoek, dat maar één punt minder heeft. Een zege zou dus welkom zijn! Onder frisse omstandigheden werd er begonnen.....

Sterke eerste helft.

Als pupil van de week Reimer Geurts afgetrapt heeft kan Maliskamp beginnen. Duidelijk is te zien dat de thuisploeg een snelle voorsprong wil nemen want al in de eerste minuut wordt er een kansje gecreëerd. Na wederom een kleine kans is het Mark vd Ven die in de 9e minuut een prima voorzet in huis heeft. De bal komt vanaf rechts precies goed voor de mee opgekomen Frank de Bruin. Hij kopt de bal hard achter de Alemse goalie en zet Maliskamp op een 1-0 voorsprong! Alem kan deze eerste helft eigenlijk alleen maar hopen dat Maliskamp niet meer scoort, het loopt een beetje achter de feiten aan en krijgt zelf geen echte kansen. Vanwege het feit dat er nogal wat blessuretijd bijgeteld wordt door de scheidsrechter klinkt het rustsignaal pas na 50 minuten.

Ander spelbeeld!

De tweede helft zou een ander spelbeeld laten zien. De gasten spelen sterker als de thuisploeg, Maliskamp laat zich een beetje achteruit drukken. Het is de uitstekend keepende Erwin vd Biezen die rond de 60e minuut een Alemse inzet kan keren en zo de voorsprong voor de rood-witten op het bord kan houden! Maliskamp kan niet meer zo dwingend spelen als de eerste helt, maar gelukkig kan Alem niet echt gevaarlijk worden en proberen ze vanuit de tweede lijn Erwin te passeren. Deze inzetten worden door hem prima gekeerd! Ook deze helft wordt er tijd bijgeteld en als dan na 94 minuten eindelijk afgefloten wordt is het een nipte maar uiteindelijk wel verdiende overwinning voor Maliskamp.

Frank de Bruin

Kaarten:

Maliskamp Alem
Ron van Boxtel   --
Mike Korsten
Daut Selmani

Alem 1 :
Joost Stoof,
Lars Steenbekkers, Chris van Eldik (Luuk Steenbekkers), Dennis van Mook, Jeffrey Kollenburg
Bart van Lent, Koen van Kessel, Niek van Lent, Gijs Sars
Rick Leerintveld (Mees van Mil), Martijn Leerintveld