29-09-2013 Alem 1 - Hurwenen 1 3 - 0

Alem 1 - Hurwenen 1    3-0    (1-0)

Deejay ter motivatie voor Alem

Alem was gistermiddag oppermachtig in de derby tegen Hurwenen: 3-0.
  Door Kees Klijn

Moet er bij vierdeklasser Alem een feestje worden ge­bouwd, dan wordt er gekeken naar Rick Leerintveld. De aanval­ler is een feestbeest. Hij was het dan ook die het bestuur het voor­stel deed om een diskjockey in te huren om na afloop van de wed­strijd tegen Hurwenen de gezellig­heid in de kantine flink te verho­gen. Een deejay, daar hing een prijskaartje van zo’n driehonderd euro aan. Veel geld voor een klei­ne club. Het bestuur kwam met een voorstel: als jullie winnen van Hurwenen, betalen we de vol­le mep. Bij een nederlaag mag de selectie dokken. En bij een remise delen we de kosten. De deal werd beklonken. De spelers van Alem waren na afloop van de derby dik tevreden: met 3-0 de punten in de zak gestoken én het geld in de zak gehouden.
Zo’n dj zou sowieso passend zijn geweest bij dit duel: het was voor de laatste keer dat Alem rivaal Hurwenen op eigen sportpark ontving. Immers, volgend seizoen is die club samengesmolten met Rossum. Nog één keer Hurwe­nen, dus nog één keer ketelmu­ziek maken, meenden sommige supporters van de thuisclub. Vlak voor de aftrap kreeg Martijn Leer­intveld luidkeels de goede raad mee om zijn directe tegenstander Roy van Hemert flink tegen zijn benen te schoppen, of - liever nog - tussen de benen te raken.

Wedstrijden tussen Hurne en Alem waren nooit afge­stemd op aardig zijn voor el­kaar.
Nu viel het erg mee

Het had zomaar gekund, want wedstrijden tussen Hurne en Alem waren nooit afgestemd op aardig zijn voor elkaar. Maar het advies van de supporters sloeg Leerintveld in de wind. Dat de­den ook de andere 21 spelers. Na­genoeg ongeschonden haalden al­le acteurs op de groene mat het einde van de wedstrijd. Alleen Lars Steenbekkers liep bij toeval een bloedend oor op.

Uit een gratis dj haalde Alem niet de motivatie om de pot naar zich toe te trekken, meende aanvaller Davy Baars, die met twee doel­punten en een assist op Bart van Lent een heel groot aandeel had bij het incasseren van die bonus.
„We hebben de afgelopen wed­strijden te veel punten laten lig­gen. Dat wilden we rechtzetten.”
En dat deed Alem met verve.
Voor de rust was de thuisclub heer en meester en kreeg het ze­ker vier kansen om de voorsprong (treffer van Baars) uit te breiden.
Maar de uitstekende doelman Noah Maas voorkwam dat Hurwe­nen aan een kansloze tweede helft zou beginnen. Bovendien werd-ie geholpen door Koen van Kessel, die voor open doel de bal niet tegen de touwen kon wer­ken.
Na de hervatting kreeg Alem min­der kansen, maar werden ze wel beter benut. Hurwenen, dat op al­le fronten werd geklopt, kon maar amper iets terugdoen. Na afloop was het dus héél gezellig in de kantine. Hurwenen-speler Janno van Doornmalen uit Alem maak­te er niks van mee. Verloren van Alem, dat deed extra zeer, van­daar.

Gijs Sars van Alem (in het oranje, met rugnummer 8) zet een sliding in en probeert zo de bal te veroveren.
Foto © Maikel Samuels

Alem veel te sterk voor Hurwenen
Vierdeklasser Alem heeft zondagmiddag dik verdiend de derby tegen Hurwenen gewonnen: 3-0.
Het was aan de 19-jarige doelman Noah Maas te danken en aan slordig afwerken van de Alemse voorwaartsen dat voor de rust de wedstijd al niet in een plooi lag. Alleen Davy Baars trof het doel. Na de rust was Alem minder dominant, maar ging het wel zorgvuldiger om met de geboden kansen. Bart van Lent, na aangeven van Baars, en Baars zelf tilden de stand naar 3-0.

Alem de baas over Hurwenen
Alem overwon zondag streekgenoot Hurwenen (3-0). “Deze zege komt op het juiste moment”, was Alem-trainer Patrick Theuwis tevreden over de eerste volle winst als vierdeklasser.
“Het was ook dikverdiend. We hebben niets weggegeven. Het stond goed bij ons.” Davy Baars (2x) en Bart van Lent zorgden voor de Alemse productie.
Hurwenen-trainer Piet van Lent was niet zo in zijn sas. “Als we zo iedere week zouden voetballen, wordt het heel lastig. Er zat totaal niet bij ons in. Ik heb geen fatsoenlijke combinatie gezien”, sprak Van Lent. Hij zag dat zijn team vooral ook op werklust werd afgetroefd. “Je vraagt je dan toch af of er wel de intentie was om te winnen. We zullen vanaf nu toch uit een ander vaatje moeten gaan tappen.”

v.v. Alem LIVE
(door Kevin Broekmeulen)
18' DOELPUNT! Na een geweldige pass van Niek van Lent werkt spits Davy Baars koelbloedig af 1-0
30' Solo Martijn Leerintveld voorbij 4 man en daarna de keeper. De hoek is daarna echter te moeilijk