15-03-2012 Heerewaarden 1 - Alem 1 0 - 7

Heerewaarden 1 - Alem 1    0-7   (0-3)

Alem verzekerd zich van nacompetitie

Alem had zondag geen kind aan Heerewaarden. Met maar liefst 0-7 gebruikte de nummer twee in 5G de buren van een eindje verderop als schietschijf. Kevin Broekmeulen was voor de ploeg uit Alem scherprechter. De topschutter was weer eens op dreef. Hij maakte op sportpark De Buke zes doelpunten. “Ja, en terwijl hij een paar dagen op bed had gelegen”, legde Alem-trainer Patrick Theuwis uit. “Ja, die Broekmeulen heeft maar een halve kans nodig maar wij gaven hem telkens een hele”, vulde Heerewaarden-trainer Tiny de Groot aan. “Maar”, vervolgde De Groot, ”Alem was op alle fronten rapper en beter dan wij vandaag.”
Maar niet de grote zege was bij Alem ‘het gesprek’. Meer werd er nog gesproken over het puntenverlies van RKTVC bij Hurwenen. Want daardoor kreeg Alem met nog twee wedstrijden te gaan en één punt achterstand opeens toch weer zicht op de titel. Toch damde trainer Patrick Theuwis die hoop een beetje in. “Ik verwacht niet dat RKTVC in de twee komende wedstrijden nog punten laat liggen. Het zou natuurlijk mooi zijn maar ik kan het bijna niet geloven.”
Alem verzekerde zich wel van nacompetitie. Trainer Theuwis gaat zijn volgelingen daar alvast voor klaar stomen met ‘een trainingskamp’. “We vertrekken vrijdagavond naar Stayokay in Valkenswaard. Goed voor de teambuilding. En we proberen daar nog tegen mijn oude club SV Valkenswaard te oefenen. Zondag sluiten we het uitje af met een BBQ in de eigen kantine.”

In de vijfde klasse G stond doel­puntenmachine Kevin Broekmeu­len al drie wedstrijden droog. Gis­termiddag was het echter tijd voor compensatie. De topscorer van Alem was goed voor zes treffers en bracht zijn totaal daarmee op 36.
Hekkensluiter Heerewaarden won de laatste drie duels, maar deze in­drukwekkende reeks werd hard­handig in de kiem gesmoord door een uiterst efficiënt spelend Alem.
Door de zege is de ploeg van Pa­trick Theuwis verzekerd van na­competitie en zelfs het kampioen­schap is niet onmogelijk, omdat koploper RKTVC punten verspeel­de. Theuwis gelooft daar echter niet in: „Het kampioenschap wordt erg lastig gezien het eenvou­dige programma van RKTVC.”

Foto: Bruis de Kock

Jorge Reuvers

Alem 1 :
Tom van Geffen,
Lars Steenbekkers, Dennis van Mook, Jorge Reuvers, Jaap van Boxtel
Jeffrey Kollenburg (Peter van Lent), Tony v/d Berg (Martijn Leerintveld), Niek van Lent, Koen de Leeuw
Danny Wuits, Kevin Broekmeulen
Wisselspelers :
Martijn Leerintveld, Peter van Lent, Thomas van Mook, Rick Leerintveld, Joost Stoof