01-03-2012 Alem 1 - RKTVC 1 0 - 0

Alem 1 - RKTVC 1    0-0   (0-0)

Alem kan niet winnen van concurrent RKTVC

Alem is er zondag niet in geslaagd het gat tot koploper RKTVC te dichten. Het bleef op sportcomplex ‘De Oude Maas’ tussen de twee kemphanen 0-0. En daarmee lijkt de titel in 5G definitief naar RKTVC te gaan. “Ik geloof niet dat RKTVC de voorsprong van drie punten nog weg geeft”, moest ook Alem-trainer Patrick Theuwis na afloop toegeven.
Het was jammer dat Alem een aantal pijlers miste om het RKTVC moeilijk te maken. Roy Muller, Tim Hanegraaf en Jochem van Mil moesten lijdzaam toekijken hoe hun collega’s het er af brachten. “Ik miste teveel mensen. En daar kwam nog bij dat na vijf minuten ook Bart van Lent met een enkelblessure uit moest vallen”, aldus Theuwis.
Echte grote kansen kon Alem zondag overigens niet creëren. RKTVC kreeg ze wel maar vond Alem-keeper Tom van Geffen een sta-in-de-weg. “Ik durfde ook achterin niet één op één te spelen. Daar hadden we niet de kracht voor en bovendien heeft RKTVC voorin zeer snelle mannen”, legde trainer Theuwis uit. Zo doende bleef de topper op 0-0 steken. Voor trainer Theuwis is RKTVC de gedoodverfde kampioen. “Het is een ploeg met heel veel kwaliteit. Op elke positie hebben de Tielenaren een goede speler. Ik verwacht als het promoveert dat het volgend seizoen in de vierde klasse ook bovenin meedraait. Ze hebben ook veel meer potentie. Hun A-jeugd speelt landelijk. RKTVC heeft zeshonderd leden. Terwijl Alem zeshonderd inwoners telt.”
Alem gaat nog proberen de resterende drie duels in winst om te zetten. Theuwis: “Wie weet krijgt RKTVC nog een off day maar ik geloof het niet. We zullen wel een periodetitel over kunnen nemen. Als we tweede blijven is dat een feit. Met zeven punten voorsprong op nummer drie moet dat ook kunnen lukken.”

Alem (5G) begon met drie punten achterstand aan het duel tegen koploper RKTVC. Om de titelkansen in eigen hand te krijgen, was een overwinning noodzakelijk. Dat lukte niet, het duel eindigde in 0-0.
„Het gat blijft drie punten”, begon Alem-leider Tonny van Lent zijn verhaal. „Ik verwacht niet dat RKTVC nog punten laat liggen. Zij waren gewoon beter. Er was veel publiek en zij zagen een spannende wedstrijd. Dat was mede te danken aan een goede arbiter. Wij hebben een paar mogelijkheden gehad, maar de beste kansen waren voor de uitploeg. Een punt voor ons was het maximaal haalbare. Daarom blijven wij een kansje op de titel houden, maar als wij realistisch zijn dan moeten wij ons richten op de nacompetitie.”

RKTVC kan zich langzamerhand gaan opmaken voor een kampioensfeest. In de vijfde klasse G Zuid 1 zondag hield de ploeg naaste concurrent Alem in Alem op een 0-0 gelijk spel. Daardoor bleef de voorsprong van drie punten met nog drie wedstrijden te gaan in stand.
Toch was trainer Henk Stuivenberg niet echt tevreden. ,,We hebben zeker tien kansen gehad om de competitie nu al te beslissen. De uitstekende doelman van Alem en het missen van scherpte voorin hebben ons echter dwars gezeten. Dat is jammer, maar gelukkig hebben we de gevaarlijke voorhoede van Alem in toom kunnen houden. Schade hebben we dus ook niet opgelopen.''
Samir Arkoub en Rick de Vries kregen al in de openingsfase mooie kansen. Een kopbal van Niels Ton werd van de lijn gehaald. Na rust stonden de verdedigers van Alem opnieuw goed opgesteld om inzetten van Danny de Vries en Ton van de lijn weg te werken. Invaller Jorik Schoots scoorde wel, maar deed dat in duidelijke buitenspelpositie.
RKTVC moet uit de wedstrijden tegen Hurwenen uit, Heerewaarden thuis en Opijnen uit nog tenminste zeven punten halen om de vlag definitief te kunnen hijsen. Alleen Hurwenen zou gezien de positie op de ranglijst het de Tielenaren nog lastig kunnen maken.

Foto's: Piet van Boxtel

Alem 1 :
Tom van Geffen,
Jeffrey Kollenburg, Dennis van Mook, Jorge Reuvers, Jaap van Boxtel
Lars Steenbekkers (Tony v/d Berg), Bart van Lent (Stan Schreuders, Thomas van Mook), Niek van Lent, Koen de Leeuw
Danny Wuits, Kevin Broekmeulen
Wisselspelers :