04-12-2011 Alem 1 - Wadenoijen 1 4 - 1

Alem 1 - Wadenoijen 1    4-1   (1-1)

Alem is bijna 'winterkampioen'

De ploeg van trainer Patrick Theuwis liet er tegen Wadenoijen geen gras over groeien. Met een 4-1 zege werd een concurrent op afstand gezet.
"Dikverdiend. Na rust kwam Wadenoijen er niet meer aan te pas. We hadden toen nog verder afstand moeten nemen", sprak trainer Theuwis. Als grote concurrent blijft RKTVC nu over. "Die had ik voor het seizoen ook al getipt als kampioenskandidaat", vervolgde Theuwis. Zondag ontmoet Alem Waalkanters. Theuwis: "Tegen Waalkanters hebben we nog wat goed te maken. Thuis bleven we steken op 2-2."

Eén helft had Alem (5G) het lastig te­gen Wadenoijen. Na rust kwam de thuisploeg tegen de concurrent om de titel niet meer in de proble­men. „Toen hebben wij gedomi­neerd”, vertelde Alem-leider Ton­ny van Lent na afloop.
„Wadenoijen heeft in de tweede helft geen kans gehad, terwijl wij er een paar meer hadden moeten maken. In de eerste helft hadden we het lastig en maakte Kevin Broekmeulen uit een strafschop pas net voor rust de gelijkmaker.”

Wadenoijen raakt achterop in de vijfde klasse G Zuid 1 zondag. De ploeg verloor van koploper Alem met 4-1. De winnaar van de eerste periodetitel staat daardoor al op een achterstand van zes punten van de nummer een. Wanneer SCZ de inhaalwedstrijd bij Hurwenen weet te winnen zakt Wadenoijen zelfs naar de vierde plaats.
Trainer/speler Addie Kusters was teleurgesteld in het fluiten van de scheidsrechter. ,,Ik zeg niet vaak wat over een arbiter, maar dit was echt te erg. Halverwege de eerste helft besloot hij opeens om alles in het voordeel van Alem te fluiten. Zo was de strafschop die wij tegen kregen wegens hands van Remco Moret echt een lachertje. Moret had de armen strak langs het lichaam. Hij kan ze er nu eenmaal niet afschroeven. Maar de scheidsrechter vond het wel nodig om de bal op de stip te leggen.''
De benutte strafschop vijf minuten voor rust betekende de 1-1. Wadenoijen was uitstekend begonnen aan de wedstrijd en deed in het veld niet onder voor de koploper. Kusters opende de score en zette zijn ploeg op 0-1.
Na rust kon Wadenoijen maar slecht omgaan met de vermeende voorkeur van de arbiter. Alem profiteerde daar optimaal van en maakte er 2-1 van. De ban was daarna gebroken: 4-1.

Addie Kusters
Kevin Broekmeulen
Bart van Lent
Niek van Lent