20-11-2011 Alem 1 - ISC 1 4 - 0

Alem 1 - ISC 1    4-0   (1-0)

Alem dendert maar door: 4-0 winst op ISC

Na onder­ling overleg tussen beide teams en de scheidsrechter werd besloten om het duel te laten starten. Het zicht was net voldoende om beide doelen te zien. De aanwezigen zagen dat de thuisploeg het in het eerste halfuur lastig had met de bezoekers. „ Al gaven wij geen kansen weg”, zegt Alem-leider Tonny van Lent. „ Zij dekten kort en daar hadden wij in het begin moeite mee. Uiteindelijk hebben we gedaan wat we moesten doen.”

Alem blijft het in 5G goed doen. Het verdedigde de koppositie tegen ISC op een waardige manier: 4-0 winst. “ISC bleek een stugge ploeg met een sterke verdediging. Na de 1-0 kregen we gelukkig wat meer ruimte en speelde mijn ploeg het goed uit”, aldus Alem-trainer Patrick Theuwis. Theuwis hoopt dat zijn ploeg de komende twee wedstrijden ook volle bak gaat. “Dan gaan we lekker de winterstop in. En daarna kijken we wel waar het schip strandt.”

Het Ingense ISC staat in de vijfde klasse G Zuid 1 zondag weer met beide benen op de grond. De ploeg begon als de nummer drie aan de uitwedstrijd tegen Alem. Alem bleek echter duidelijk een maatje te groot al was de 4-0 nederlaag van ISC wel wat geflatteerd.
De Ingenaren misten wegens een blessure de spelverdeler Martijn van Blijderveen, terwijl rechtsback Jeroen van den Hatert geschorst was. Ook waren twee spelers van de selectie met vakantie, zodat trainer Gert van Esterik moeite had om een representatief elftal op de been te brengen.
Met een enorme inzet verdedigde ISC zich met hand en tand tegen de betere thuisclub. De drie gevaarlijke spelers, twee spitsen en een middenvelder, werden door de Ingenaren tot de veertigste minuut aan banden gelegd. Toen viel er echter een gaatje in de verdediging en scoorde Alem de 1-0. Na rust gaf ISC opnieuw weinig ruimte weg. De ploeg hield Alem 25 minuten keurig van zich af. Daarna zakte de concentratie wat weg en konden de spitsen gevaarlijk doorkomen. De 2-0 was vervolgens beslissend.
In de slotfase liep Alem nog verder uit naar 3-0 en 4-0. Zo'n grote nederlaag hadden de Ingenaren echter niet verdiend. De winst van Alem was echter zondermeer verdiend.

Bart van Lent
Roy Muller
Roy Muller
Kevin Broekmeulen