02-10-2011 MEC'07 1 - Alem 1 2 - 9

MEC'07 1 - Alem 1    2-9   (1-2)

Kevin Broekmeulen is de nieuwe Afonso Alves

Zeven doelpunten van één speler in één wedstrijd zie je zelden. Afonso Alves deed het vier jaar geleden namens Heeren­veen tegen Heracles. Gistermiddag deed Kevin Broekmeulen van Alem (5G) het hem na, hij scoorde zeven keer tegen MEC’07.
Kevin Broekmeulen is de nieuwe Afonso Alves. Zeven doelpunten van één speler in één wedstrijd zie je zel­den. Gistermiddag ‘imiteerde’ Broekmeulen de Braziliaan. Daar­mee staat zijn totaal na vijf duels al op zestien doelpunten. Behalve Broekmeulen scoorden Jochem van Mil en Niek van Lent namens Alem. Voor Van Lent betekende de 2-8 zijn honderdste doelpunt uit zijn carrière. Dankzij de over­winning blijft Alem koploper.

Grote nederlaag voor MEC
MEC'07 leed in de vijfde klasse G Zuid 1 zondag een 2-9 nederlaag tegen Alem. Vooral verdedigend zit het dit seizoen nog niet goed bij de Maurikers.
Toch begon de wedstrijd gelijkwaardig. MEC'07 had zelfs het betere van het spel. Alex Brenkman strandde op de doelman. Remco van Biesbergen liet een kans onbenut. Alem moest het doen met wat kleine mogelijkheden.
Acht minuten voor rust werd het toch 0-1. Toen een minuut later een terugspeelbal slecht door de verdediging van MEC'07 werd verwerkt stond het 0-2. Uit een pass van Sebastiaan van Ewijk zorgde Stefan van Hensbergen alweer een minuut later voor de 1-2. Met die stand bereikten de ploegen de rust. Wel viel in de laatste minuut Marvin Verbeek uit. Met het uitvallen van Verbeek had de spits van de bezoekers vrij spel. Hij kwam helemaal los en maakte er in zijn eentje 1-6 van.
Unkumar Limbu werd vervolgens door de verdediging van Alem gevloerd. Stefan van Hensbergen eiste de strafschop op en schoot onberispelijk raak: 2-6.
Alem liet zich door die tegentreffer niet uit het ritme brengen. De ploeg viel veelvuldig aan en vooral de spits kwam vaak door. Het werd uiteindelijk 2-9 in een wedstrijd die een zo grote uitslag niet rechtvaardigde.

Het werd voor Kevin Broekmeulen tegen MEC'07 een historische dag. Zeven goals in één wedstrijd is een zeldzaamheid. "Hij kon telkens zo doorlopen en maakte het steeds koelbloedig af", had Alem-trainer Patrick Theuwis genoten
Met de winst nestelde zich Alem samen met Wadenoijen aan kop van 5G. "We zijn nu de te kloppen ploeg. Een mooie uitdaging voor ons. Nu kunnen we laten zien wat we in omze mars hebben", vervolgde Theuwis. Leuk deatail: aanvoerder Niek van Lent scoorde zijn honderdste competitiegoal.

Jochem van Mil
Stefan van Hensbergen
Stefan van Hensbergen
Niek van Lent