25-09-2011 Alem 1 - SCZ 1 5 - 0

Alem 1 - SCZ 1    5-0   (2-0)

Zege Alem met zwart randje

Alem heroverde de koppositie in de vijfde klasse G, maar de gedachten gingen deson­danks uit naar Rick Leerintveld, die zwaar geblesseerd raakte.
Het was een flinke smet op de zege van Alem, de kuitbeenbreuk van Rick Leerintveld. Hij moest tijdens de eerste helft naar het ziekenhuis.
De thuisploeg liet zich er niet door van de wijs brengen. Vijf mi­nuten voor rust kwam Alem dank­zij een benutte strafschop van Ke­vin Broekmeulen op 1-0. Niek van Lent, Jochem van Mil (tweemaal) en nogmaals Broekmeulen voer­den de score op tot 5-0.

Koploper SCZ van de mat getikt
SCZ heeft de koppositie in de vijfde klasse G Zuid 1 zondag in moeten leveren. De Zoelenaren kregen bij de nieuwe koploper Alem een ongenadig pak slaag: 5-0.
Trainer Roland van Valburg had wel een verklaring voor de nederlaag. ,,We hebben bijna driekwart wedstrijd met een man minder moeten spelen. Tegen een goede ploeg als Alem is dat gewoon fataal.'' De eerste kans was nog wel voor SCZ, een schot van Randy Gennissen werd gestopt door de doelman. Vervolgens kreeg Jan Justin Jansen geel omdat hij de spits van Alem neerlegde. De toegekende strafschop werd door Alem benut: 1-0. Wegens praten tegen de scheidsrechter liep Jansen even later tegen zijn tweede gele kaart op. Hij mocht daardoor met rood vroegtijdig gaan douchen.
SCZ bleef knokken voor een beter resultaat. Vijf minuten voor rust werd het uit een scrimmage echter 2-0. Toen het meteen na rust 3-0 werd, was de wedstrijd gespeeld. Van Valburg: ,,Je probeert het wel met achterin een op een, maar Alem is daar gewoon te goed voor. We hebben na rust gewoon geen kans meer gehad.'' Alem voerde de score verder op naar 4-0 en 5-0. De Zoelenaren staan nu een punt achter op een viertal leiders op de ranglijst. Komende zondag wacht de derby in Zoelen tegen RKTVC.

Kuitbeenbreuk Rick Leerintveld drukt stemming bij Alem
Niet de 5-0 winst op SCZ voerde na afloop de boventoon maar de kuitbeenbreuk van Rick Leerintveld. Bij een aanvalpoging binnen de zestienmeterlijn werd op Leerintveld een sliding uitgevoerd en dat pakte voor de Alem-speler heel slecht uit. Een gebroken kuitbeen bleek het gevolg. “Heel erg voor Rick.
Een situatie waarbij een strafschop wellicht ook nog op zijn plaats was”, blikte trainer Patrick Theuwis terug op het voorval.
Leerintveld moet zes weken in het gips. “Rick heeft al meer blessures gehad. Laatst vorig jaar nog aan de enkel en ook dit seizoen al een enkelblessure. Een jongen van de club en ook nog eens bestuurslid. Hopelijk kan hij over zes weken snel aan zijn herstel gaan werken”, aldus Theeuws.
Zijn voetballende collega’s trakteerden Leerintveld op een klinkende overwinning. Kevin Broekmeulen (2x), Jochem van Mil (2x) en Niek van Lent (strafschop) zorgde voor de productie (5-0).

Rick Leerintveld liep 'n zware blessure op in deze wedstrijd

In het ziekenhuis werd een kuitbeen-breuk geconstateerd

Kevin Broekmeulen
Niek van Lent