29-05-2011 HHC'09 1 - Alem 1 1 - 2

HHC'09 1 - Alem 1    1-2   (1-1)

Alem vecht met succes voor laatste kans

Vijfdeklasser Alem won gisteren bij vierdeklasser HHC’09 met 1-2.

In zijn eerste nacompetitieduel deed Alem zichzelf tekort tegen OSC’45 (0-1). Om de kansen op promotie naar de vierde klasse te doen stijgen, moest er dus met twee goals verschil gewonnen wor­den van HHC. Volgens Alem-lei­der Tonny van Lent zat dat er ook daadwerkelijk in. „Toen we vijf mi­nuten voor tijd op een 1-2 voor­sprong kwamen, knakte er wat bij HHC. Daar konden we niet meer van profiteren, al kregen we nog wel twee goede kansen. Nu kun­nen we slechts hopen dat HHC wint van OSC, het liefst met 1-0.”

Islam Buyuk (rechts) deed gisteren slechte zaken met HHC’09. Het wordt een hels karwei om degradatie te vermijden.
Foto: © Ad van Hasselt

HHC’09 heeft gistermid­dag de eerste wedstrijd in de nacompetitie ver­loren van Alem. De Heusdenaren zullen volgende week bij OSC’45 met minstens twee doelpunten verschil moeten winnen om zich te verzekeren van lijfsbehoud.
Overal zijn de velden gortdroog. Maar bij HHC’09 was gistermiddag het doelgebied, gelegen aan de noord­kant, drassig. Oorzaak: ’s nachts had de regeninstallatie het veld be­sproeid. Dat lag er dan ook prach­tig bij, behalve die paar vierkante meter. Het modderige stukje vlak voor zijn heiligdom werd doelman Hakan Buyuk rond het kwartier fa­taal. Vanaf een meter of 35 ramde Jorg Reuvers de bal op doel.
Buyuk bleef met zijn voetbalschoe­nen half in het slijk steken, kwam te weinig omhoog en de bal viel prompt tegen de touwen: 0-1. Een opmerkelijk doelpunt. Opmerke­lijk was ook de inzet van Alem. De vijfdeklasser had immers de eerste nacompetitiewedstrijd met 0-1 ver­loren van OSC’ 45. De kans om te promoveren was daardoor bijzon­der klein geworden, toch wilden de bezoekers die strohalm grijpen.

Lang kon Alem niet van die voor­sprong genieten. Na een voorzet op maat van Koen Kops schoof goalgetter Marco van Bijnen met buitenkant schoen de bal via de binnenkant van de paal tegen het net: 1-1. Alem was niet echt onder de indruk, creëerde voor de rust nog twee mooie kansen. Maar Buyuk wilde die keren niet van wijken weten. Na de hervatting was HHC veel sterker. Dat leverde prachtige kansen op, maar benut­ten bleek te moeilijk. In de 87ste minuut deelde Kevin Broekmeu­len een mokerslag uit: 1-2. De gif­beker was nog niet helemaal leeg, want na afloop verloor HHC ook de strafschoppenserie. En dat maakt de missie voor HHC (hand­haven in de vierde klasse) tot een helse toer.

Jorge Reuvers
Marco van Bijnen
Kevin Broekmeulen

Alem 1 :
Tom van Geffen,
Jaap van Boxtel, Dennis van Mook, Jorge Reuvers, Jeffrey Kollenburg
Stan Schreuders, Bart van Lent, Rick Leerintveld (Lars Steenbekkers), Koen de Leeuw (Danny Wuits)
Jochem van Mil, Kevin Broekmeulen
Wisselspelers :