03-04-2011 Heerewaarden 1 - Alem 1 0 - 6

Heerewaarden 1 - Alem 1    0-6   (0-4)

Keepers in spits heeft geen effect
door Just Fontein

Op een slecht bespeelbaar speelveld in Heerewaarden had de gemankeerde thuisploeg geen kans tegen Alem.
Het gaat al weken niet goed met de Heerewaardse formatie.

Heerewaarden-speler Jimmie Ringelstein (links) moet Niek van Lent, trefzeker voor Alem, van zich af zien te houden.
foto Ad van Hasselt

Heerewaarden speelde ondanks de problemen ook deze week een sportieve wedstrijd. De thuisploeg mist een groot aantal spelers, waardoor alle reserves moeten worden aangeboord om elf spelers op het veld te krijgen.
De keeper uit de A- jeugd kwam er gisteren tegen Alem in de tachtig­ste minuut in als spits. Hij werd ge­wisseld voor eerste keeper Falco Stel, die al twee weken zijn doel heeft verruild voor de aanvallerspo­sitie. „Ik was altijd al aanvaller in het tweede, tot ik doorgroeide en keeper werd in het eerste. Omdat we zoveel blessures hebben ga ik graag het veld in, maar tot nu toe wil het nog niet echt lukken”, ver­telde Stel. Aanvaller Thomas van der Koppel stond langs de lijn te balen. „Ik doe al drie maanden niet mee: knie verdraaid. Klote om mijn team zo te zien sukkelen.”
Heerewaarden-coach Tiny de Groot blijft optimistisch: „We heb­ben slechts één puntje behaald in de laatste zeven wedstrijden. Toch laten de jongens elke week weer zien waarom ze voetballen. Het is gewoon een leuk spelletje en zeker in de vijfde klasse moet je het vooral niet te zwaar nemen.”

Alem dicteerde het duel en beslis­te de wedstrijd binnen een paar minuten. Na een wat ongelukkige eigen goal van Falco Stel, was het Alem-aanvaller Niek van Lent die zich liet gelden. In de 25ste mi­nuut nam hij een afvallende bal zonder na te denken op de slof.
Vanaf een meter of twintig streep­te hij de bal de kruising in.
Na dit doelpunt was Heerewaar­den even de concentratie kwijt.
Door slim combinatiespel tussen Kevin Broekmeulen en Van Lent kon de laatste hiervan profiteren en nog geen twee minuten later de 3-0 binnenschieten.
Broekmeulen was betrokken bij vier van de zes doelpunten. Door zijn snelheid en slimme loopacties zorgde hij voor veel dreiging rich­ting het doel van Heerewaarden.
Zijn goede spel kon hij bekronen door in de 71ste minuut de 0-6 te maken. De beste man aan de zijde van Heerewaarden, Christian Broekmeulen, had de grootste kans om nog iets terug te doen.
De middenvelder, die vorig jaar nog in de eerste klasse bij Roda Boys speelde, zag zijn penalty ge­keerd worden. Ook bij de rebound zat Alem- keeper Tom van Geffen er goed bij. Alem-coach Patrick Theuwis had nog wel wat aan te merken op zijn team. „Ik snap dat de motivatie een beetje weg is als je met 0-4 voorstaat, maar ik zie dan toch altijd graag nog meer doelpunten. Als je er tien kunt ma­ken, moet je daar zeker voor gaan.” De trainer blikte ook alvast vooruit op de wedstrijd van vol­gende week. „Dan moeten we uit naar Hurwenen, dat maar twee punten achter ons staat. Dat is al­tijd een beladen wedstrijd en dan moeten we weer laten zien hoe­veel voetballend vermogen we heb­ben. Het zal in ieder geval lastiger worden dan vandaag.”

Eigen Doelpunt
Jochem van Mil
Niek van Lent
Jochem van Mil