29-08-2010 The White Boys 1 - Alem 1 1 - 2

The White Boys 1 - Alem 1    1-2   (1-0)

Alem speelde vanmiddag in Waspik haar beste wedstrijd in dit nog prille seizoen. Alem verzuimde om verder afstand te nemen van The White Boys.
Vanaf de aftrap bepaalde Alem de wedstrijd, creeërde legio kansen, maar het schortte aan de afwerking. Kevin Broekmeulen kwam 'n teennagel tekort om 'n voorzet van Jochem van Mil in het doel te glijden, een kopbal van Dennis van Mook ging net naast. De "no look - pass" van Broekmeulen werd door van Mil niet op waarde geschat en de Waspikse keeper redde op schoten van Tom van Geffen en Jochem van Mil.
Een van de schaarse counters via de geslepen Arjan van Eersel leverde de The White Boys 'n penalty op, die door van Eersel zelf koel werd verzilverd.
Na rust speelde Alem wat minder gehaast (het leek of we voor rust allemaal in ferrari's zaten, aldus trainer Patrick Theuwis). Alem heerste, met de doorgeschoven Danny Werner en vooral Niek van Lent, op het middenveld. van Lent trok de wedstrijd steeds meer naar zich toe en besliste de match met twee treffers in Alems voordeel. (bij het tweede doelpunt nam hij de bal fraai met "de borst" mee).

Al met al een redelijke generale voor de openingswedstrijd van de competitie volgende week tegen RKVSC

Arjan van Eersel
Niek van Lent
Niek van Lent