02-05-2010 Alem 1 - Dussense Boys 1 0 - 3

Alem 1 - Dussense Boys 1    0-3   (0-3)

Verslag "Brabants Dagblad"

Alem en Hurwenen houden strijd open

Alem en Hurwenen waren gisteren niet in staat om de titelkandidaten te laten struikelen.
De wedstrijd was voor de rust al beslist. De naar GVV Gameren ver­trekkende trainer John Laponder zag het verschil tussen zijn ploeg en een wellicht aanstaande kam­pioen. „ De fouten worden direct afgestraft en zij kunnen een voor­sprong al uitspelen.” Laponder was maar een seizoen als trainer bij Alem actief. „Ik ga voor mijn ei­gen ambitie, maar dit is een mooie club waar ik een warm gevoel voor zal blijven koesteren.”

Dussense Boys deed gister­middag wat het bij Alem moest doen om alsnog aanspraak te ma­ken op de titel: 0-3 winst. Aange­zien ook Berkdijk tegen Hurwe­nen geen fout maakte (2-0), wordt woensdag de titelstrijd op het veld van Good Luck uitgevochten.
Binnen veertig minuten wist Dus­sense Boys dat de zege binnen was. Maar de gasten wisten ook dat een titel nog niet in het ver­schiet lag, want in dat tijdsbestek had medekoploper Berkdijk tegen Hurwenen ook al een behoorlijke marge opgebouwd. Woensdaga­vond om 19.00 uur gaan beide ploegen uitmaken wie zich kam­pioen mag noemen in de vijfde klasse F. Dussense Boys heeft nog nooit een kampioenschap ge­proefd. „Berkdijk heeft al veel mee­gemaakt en ook met dat bijltje ge­hakt. Dat kan een voordeel zijn, al hebben wij de afgelopen jaren veel ervaring opgedaan met nacompeti­tievoetbal”, wikt en weegt voorzit­ter Kees Bouman de kansen. Dus­sense Boys heeft wel een voordeel­tje: een beter doelsaldo. „Dus als het na 120 minuten nog steeds ge­lijk is, zijn wij kampioen.” Dat het tot een klapper komt, is voor een heel groot deel te danken aan Rob van Os. De spits liet tussen de twintigste en 32ste minuut zien wat zijn kwaliteiten zijn: hij scoor­de een onvervalste hattrick en bracht zijn totaal op 22 treffers. Van Os kroonde zich met deze pro­ductie tot regiotopscorer in het Land van Heusden en Altena.

Verslag "Het Kontakt"

Dussense Boys deed in de laatste competitiewedstrijd wat het moest doen. Dus winnen. Maar ook Berkdijk wist zijn wedstrijd tegen Hurwenen winnend af te sluiten en zodoende moeten de twee kemphanen in een extra wedstrijd gaan uitmaken wie de kampioen wordt en direct promoveert. Het beslissingsduel wordt woensdagavond (5/5) om 19.00 uur op het veld van Good Luck in Raamsdonksveer gespeeld. De vereiste winst uit bij Alem kan op naam worden geschreven van Rob van Os. De van Altena overgekomen spits zorgde voor een onvervalste hattrick door voor rust al drie keer te scoren. Hij werd hiermede tevens definitief regiotopscorer met 22 goals.

Alem 1 :
Paul Leyten
Dennis van Mook, Danny Werner, Jaap van Boxtel, Tim Hanegraaf
Bart van Lent, Tom van Geffen, Stan Schreuders, Jeffrey Kollenburg (Koen de Leeuw)
Rick Leerintveld (Elies Sars), Jochem van Mil
Wisselspelers :