26-10-2008 Alem 1 - Dussense Boys 1 2 - 2

Alem 1 - Dussense Boys 1    2-2    (1-1)

Verslag "Brabants Dagblad"

Poeier kost Alem de overwinning

Na afloop van de wedstrijd was de trainer van de bezoekers zeer blij met het behaalde punt. Tegenstre­ver Tonnie van Lent zag hoe verde­diger Segeren een overwinning van zijn ploeg door de neus boor­de. De rechtsback, die nog nooit een doelpunt had gemaakt, schoot vijf minuten voor tijd de bal van vijfendertig meter in de kruising: 2-2. Alem kwam goed uit de start­blokken maar na de 1-0 richtten de spelers van de thuisclub zich meer op de scheidsrechter dan op de wedstrijd. Na rust maakte Van Lent de 2- 1 maar deze goal was niet genoeg voor drie punten.

Het werd gistermiddag een pittige pot voor Dussense Boys, waarbij het team een knap 2- 2 gelijkspel boekte. Alem pakte de zaak vanaf het begin fors aan, maar Dussense Boys gaf goed par­tij. Er kwamen na de snelle 1­0 achterstand enkele kansjes maar aan de andere kant moest Bertram Verkooijen ook een keer de bal vanaf de lijn halen. Alleen Jimmy Akkerman kon een van de kansen benutten: 1-1. In het tweede be­drijf kwam Alem al snel op 2-1. Jan Klijn wisselde daarop direct drie spelers. Dat leverde de gelijk­maker op van Werner Segeren. Dussense Boys haalde nog bijna de volle winst, maar Niels Berende knalde in de slotfase op de paal.

Verslag "Het Kontakt"

In een aantrekkelijke pot voetbal had Alem iets meer verdiend dan de puntendeling met Dussense Boys.
De thuisclub opende wel de score middels Kevin Broekmeulen. Jimmy Akkermans zette beide partijen weer gelijk.
Met de 2-1 van Niek van Lent leek Alem de winst toch binnen te hebben. Een zondagschot in het slot van de wedstrijd gooide echter roet in het eten. De op goed geluk geschoten bal van Werner Segeren sloeg pardoes in de kruising.
Daarmee was het wel 2-2.

Kevin Broekmeulen