16-01-2005 Alem - Waalkanters 3 - 0

Alem - Waalkanters 3-0 (1-0)

Comeback-kid Vos wijst Alem de weg

Veel liefhebbers stonden al vroeg langs het veld van Alem. De winterstop had voor hen lang genoeg geduurd. Alem deed wat het moest doen: winnen.

Wilbert heeft gescoord (3-0)
Wilbert van Boxtel van Alem heeft de 3-0 binnengeschoten. Waalkanters-speler Peter van Hoorn komt te laat.

De omstandigheden voor een lekker voetbalmiddagje waren volop aanwezig. Een prettig winterzonnetje, een goed veld, enthousiast publiek en natuurlijk de stand op de ranglijst. Toch stelde Alem in de eerste helft zijn publiek teleur. „Het is nog geen schim van het Alem van voor de winterstop.“ Klaagde een oudere supporter van de Oranje-witten. Het was inderdaad een slordige wedstrijd. Alem- trainer Jeroen van der Meijden constateerde veel balverlies: „De Waalkanters zitten er heel dicht op. Wij kunnen daar duidelijk nog niet zo goed mee omgaan.“
Ook kregen beide teams weinig kansen. Langs de kant werd er volop gemopperd op het fletse Alem. Het gemopper verstomde toen Johan Vos halverwege de eerste helft de openingstreffer binnenschoot. Vos is lang geblesseerd geweest en speelde zijn eerste wedstrijd sinds oktober 2003. De aanvaller scheurde toen zijn kruisbanden af en het was lange tijd de vraag of de hij ooit weer zou kunnen voetballen: „Ik heb heel veel twijfels gehad. Ik ben voor mijn gevoel alleen maar bezig geweest om terug te komen. Als dat lukt en je scoort zelfs dan is dat meer dan super.“ Het publiek was ook blij dat de makkelijk scorende aanvaller weer terug is, net als zijn trainer: „Vos zit nu op negentig procent van zijn kunnen, maar je ziet nu al dat hij zeer gevaarlijk is en zijn neus voor de goal nog niet kwijt is. Hij is een grote meerwaarde voor mijn elftal. Ondertussen kroop Alem twee keer door het oog van de naald toen de Waalkanters twee grote kansen misten.

Na rust had Alem weer een beetje het elan van een koploper. Vooral Johan Vos wist het team op te zwepen. Hij was het ook die de 2-0 maakt. Het doelpunt was ook voor een groot deel te danken aan de verdediging van de Waalkanters. Ze gunden Vos alle vrijheid van de wereld. Dit tot grote frustratie van de Heesseltse bank: „Ik ken weinig situaties waarin een aanvaller meer vrij kan staan dan hier gebeurde, waardeloos!“ Een minuut later kon Alem comfortabel achterover leunen toen Wilbert van Boxtel kinderlijk eenvoudig de 3-0 binnen tikte. Trainer van der Meijden: „We zijn helemaal klaar voor de vierde klasse. Het enige probleem is, nu we op kop staan, dat veel ploegen nu extra verdedigend gaan spelen. Daar hebben we vaak meer moeite mee dan aanvallende ploegen, maar we gaan er voor.“ Johan Vos is een stuk bescheidener dan zijn trainer: „We zullen het nog best moeilijk krijgen in de tweede helft van de competitie. Elk team is er nu meer op gebrand om ons te verslaan, maar we hebben kwaliteit genoeg.“

Alem: van Geffen, Hofman, Brekelmans, van Eeuwijk, Schreuders, Reuvers (80. Leer in ’t veld), van Dulmen, W. van Boxtel (55. van Gemert), P. van Boxtel, van Lent, Vos (80. Van Boxel)

2x Johan Vos
1x Wilbert van Boxtel