Alem - Korvel 2 - 0

Alem - Korvel 2-0 (2-0)

Nieuw hoogtepunt na promotie

Alem pakt ook Afdelingsbeker

Beter had Alem zijn seizoen niet kunnen beëindigen. Na eerst gepromoveerd te zijn naar de vierde klasse van het amateurvoetbal, wist de ploeg gisteren op het veld van OSC'45 in Den Bosch ook beslag te leggen op de Toon Schröderbeker. In de aantrekkelijke bekerfinale van het afdelingsvoetbal wees Alem opponent Korvel met 2-0 terug. Een zeer verdiende overwinning, want het Tilburgse Korvel had niets in de melk te brokkelen en diende slechts als sparring-partner voor de toekomstige vierdeklasser.

Al vanaf het begin van de wedstrijd had Korvel geen antwoord op het speelse voetbal van Alem. Met snelle combinaties sneden de oranjehemden door de defensie van de Tilburgers. In de 12e minuut ging aanvoerder Hans Hanegraaf op oorlogspad. Hij werd gevloerd, zodat Johan de Raad een vrije trap mocht nemen. De blonde spits speelde de bal listig over het muurtje en gaf doelman van Unen het nakijken: 1-0.
Even later zat Alem heel dicht bij een tweede treffer. Johan de Raad speelde zich door de Tilburgse achterhoede en schoot pardoes op de handen van Sjaak Raaijmakers. Scheidsrechter Valentijn vond dit echter geen strafschop waard en liet doorspelen.
Na dit Alems kwartiertje kreeg ook Korvel wat kansjes. De snelle Dielen omspeelde Ton de Wit en doelman Piet van Boxtel, maar voor open doel knalde de spits huizenhoog over. Deze mogelijkheid gaf de Tilburgers moed. Een afgewaaide voorzet van Raaijmakers scheerde de lat. Met uiterste krachtsinspanning kon Piet van Boxtel even later een hard ingeschoten vrije trap van Dielen afweren. Meer dan dat stelletje kansen kreeg Korvel niet. Het Alemse doel bleef schoon.
Dit in tegenstelling tot de goal aan de andere zijde. 10 minuten voor de pauze was het andermaal raak. Een schuiver van de Raad kon van Unen nog wel afweren, maar uit de rebound mikte Hans Hanegraaf tussen de palen: 2-0.

Rust: 2-0
Was de partij voor rust al heel aardig, na de hervatting bood de bekerfinale nog meer vermaak. Korvel voetbalde wanhopig om terug te komen. De Tilburgers wilden wel, maar ontbeerden simpelweg de kwaliteit om het spel te maken.
Alem vond het allemaal best. Speels tikkend vond de jonge ploeg de weg naar het vijandelijke doel heel gemakkelijk. Vooral Gerard van Mook had het naar zijn zin. Keer op keer zette de lichtvoetige rechterspits zijn tegenspeler voor joker. Maar in de afwerking was hij niet zo gelukkig. Een verrassend hakje van van Mook belandde tegen de paal.
Ook de andere speerpunten Johan de Raad en Adri Leerintveld kregen een stuk of wat riante kansen. Maar door nonchallance en af en toe domme pech, konden de bordjes niet voor de derde keer worden verhangen.
Het bleef 2-0 in deze boeiende en sportieve bekerfinale. De Toon Schröderbeker ging naar de beste club; naar Alem, een ploegie met toekomst.

1x Johan de Raad
1x Hans Hanegraaf

Alem : Piet van Boxtel, Hans van Mook, Ton de Wit, Jack Bogers, Joop Kollenburg, Huub van Mook, Hans Hanegraaf, Mari Hanegraaf, Gerard van Mook, Johan de Raad, Adri Leerintveld (75.Michel Ketels)

bron :