BES Borkel en Schaft - Alem 2 - 3

BES Borkel en Schaft - Alem 2-3 (1-2)

Alem in Finale

In een van de halve finales stond Alem en die ploeg, dit seizoen reeds kampioen, moest uitkomen tegen BES uit Borkel en Schaft.

Een wedstrijd die gespeeld werd in Milheeze, op het terrein van Milheezer Boys. BES komt uit in de tweede klas van de afdeling, een afdeling lager dan Alem speelde en voor Alem moest het eigenlijk niet moeilijk zijn. In de halve finale van de beker zijn het echter sterke ploegen, die tegenover elkaar staan en ook Alem moest ondervinden, dat niet zomaar over de tegenstander heengelopen kon worden. BES zorgde voor goede tegenstand en het werd een spannende wedstrijd.

Voorsprong
Alem begon de eerste helft sterk en via Hans Hanegraaf en Michel Ketels nam het een 0-2 voorsprong. Eigenlijk liep het wat te makkelijk en na deze voorsprong nam men duidelijk gas terug. Dat betekende dat BES wat in aanvallend opzicht kon gaan ondernemen en voor de pauze wer het nog 1-2.

Na de pauze kreeg Alem even een opleving en via Adri Leerintveld werd het 1-3, maar kort daarop maakte BES er weer 2-3 van, na een fout in de Alemse verdediging.
Toen ging het gelijk op. De spelers van Alem blijken aan rust toe te zijn. Men kon niet meer overtuigen. De warmte had het nodige gevraagd van de spelers en het tempo lag laag. BES probeerde het nog wel enkele keren, maar tegen de versterkte defensie van Alem kreeg men niet veel kansen meer.
Het bleef bij een 2-3 overwinning voor Alem, dat daarmee de finale bereikte. De finale gaat tegen Korvel uit Tilburg, een tegenstander die eerder in het toernooi Jan van Arckel met 5-4 uitschakelde. Waar deze finale gespeeld zal worden is nog niet bekend.

1x Hans Hanegraaf
1x Michel Ketels